ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
במליאת הכנסת

דיון מיוחד לציון יום למען שיקום ותקומת יישובי הצפון

מליאת הכנסת קיימה דיון מיוחד לציון יום למען שיקום ותקומת יישובי הצפון. "במציאות מתוקנת, במערכות רגישות, לא היה צורך בקיום יום מיוחד שהכנסת תקדיש לטובת העניין", אמר חה"כ אליהו רביבו

דיון מיוחד לציון יום למען שיקום ותקומת יישובי הצפון
במליאת הכנסת צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

מליאת הכנסת קיימה הערב (שלישי) דיון מיוחד לציון יום למען שיקום ותקומת יישובי הצפון. 

ח"כ אליהו רביבו פתח את הדיון ואמר: "במציאות מתוקנת, במערכות רגישות, לא היה צורך בקיום יום מיוחד שהכנסת תקדיש לטובת העניין. הצפון לא אמור להיות שונה משאר חלקי הארץ. רק אתמול היו 70 שיגורים לעבר הצפון. אלו רק הודעות כתומות בצד ימין של מסכי הטלוויזיה. בתים מושמדים במטולה, כפר גלעדי, קריית שמונה ועוד. עשרות אלפי מפונים אוטוטו תשעה חודשים ואנו בלי שום אופק. מפעלי תעשייה שכלל לא בטוח שיספיקו להתאושש ולפתוח את שעריהם מחדש. משקים שלמים שנשרפו, מאות דונמים של עצי פרי שהיבול לא נקטף מהם ולא טופלו. 

כל אלה הם כבר חלק מסדר היום והבעיות השוטפות של מדינת ישראל. אסור לנו להשלים עם זה. אני מברך על החלטת הממשלה לאישור תכנית צפונה לתת מענה בטווח המידי ועל הקמת מטה שאחראי על הצפון ויישובי קו העימות תחת פיקוח מנכ"ל משרד ראש הממשלה. כולי תקווה שהתכניות לשיקום הצפון כבר קיימות בכל משרדי הממשלה". 

ח"כ אפרת רייטן אמרה: "הצפון הוא חלק ממדינת ישראל. לא לנטוש, לא לזנוח, לא להפקיר. הכנסת אתכם, 9 ועדות דנו היום בצרכים של האזרחים מהשטח. הגיעו לכאן אזרחים מהצפון שלצערי מקימים אוהלים מחוץ לכנסת ולמשרד האוצר כי הם חשים פליטים ועקורים בארצם. האזרחים דורשים אופק בטחוני, אזרחי, תעסוקתי. אופק לחינוך ולילדים שלהם. עברו כבר כמעט 9 חודשים. איפה היינו בחודשים שחלפו, ולכן הכעס של הציבור. מהיום הראשון צריך היה לשבת ולתכנן תכניות. אני מאחלת שהיום הזה פה עשה שינוי ויביא פתרונות ומזור אפילו רק לדברים מסוימים. נמשיך להיות הפה של אנשי הצפון". 

ח"כ משה סולומון אמר: "60,372 זהו מספר המפונים מהצפון המעודכן לפי המדינה. זה לא המספר האמיתי כי הוא לא כולל את האנשים שהתפנו עצמאית. אני רוצה להסתכל קדימה. ראשית, חזרת תושבי הצפון לבתיהם. זו יכולה להיות בצורה אחת – מלחמה בצפון כנגד מבקשי רעתנו. הדיפת מחבלי חיזבאללה הרחק מהגבול עם כוח צבאי חסר מעצורים. עם ביטחון אמיתי ולא מדומה. לא הסכם ולא מדינות צד שלישי אלא צה"ל עם כוח אדיר. רק כך אפשר לגור במרחק קילומטר מהגבול. מראות ה-7 באוקטובר לא יאפשרו אופציה אחרת". 

ח"כ יצחק פינדרוס אמר: "אין ספק שכולנו צריכים לעשות הכול בשביל האנשים האלו. פגשתי את המפונים במלונות. אנשים מפונים הרבה חודשים. העסקים של אנשים נהרסו כליל ואני שמח שהשבוע התבשרנו סוף סוף על ההחלטה בממשלה בקשר לשיקום. ברור לי שזה לא מספיק. אנו נמצאים כרגע בלחימה בדרום ובצפון וברור לכולנו שבלי פתרון לחיזבאללה שלא יהיה באזור הגבול – אף אדם נורמלי לא יכול לחזור לגור במרחק הליכה או פריצה של כוח רדואן אחרי מה שראינו בשמחת תורה. צריך לעשות הרבה בשביל להחזיר את האנשים לשם, וכולנו צריכים לשלב ידיים בדבר הזה, קואליציה ואופוזיציה".  

מליאת הכנסת צפון מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד