ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
"פנטזיה מסוכנת"

מרד בליכוד? 12 חברי כנסת מציבים דרישה לנתניהו

12 ח״כים בראשות השר ניר ברקת קוראים במכתב לנתניהו: לא למסור את רפיח לפלסטינים. סביבת רה״מ: "ראש הממשלה לא התכוון ולא מתכוון למסור את מעבר רפיח לפלסטינים"

מרד בליכוד? 12 חברי כנסת מציבים דרישה לנתניהו
בנימין נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

12 ח״כים בראשות שר הכלכלה ניר ברקת, שלאחרונה נמצא במתיחות מול לשכת ראש הממשלה, פנו במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו קראו לו שלא למסור את מעבר רפיח לפלסטינים, כך לפי דיווח עמית סגל ב'חדשות 12'. 

הח"כים כתבו: "‏בימים האחרונים פורסם כי בכוונת ישראל להותיר את מעבר רפיח ‏פתוח ולהעבירו לשליטה ופיקוח של פלשתינים, זאת בניגוד לסיכום ‏על בניית מעבר גבול חדש בשליטה ובפיקוח ישראלי. חשיבות הפעילות המבצעית ברפיח, שהחלה באיחור רב, הינה בעיקר ‏בשל השליטה מחדש במעבר הגבול ממצרים, שתבסס את שליטתנו במרחב, תסכל את מערך ההברחות האדיר של נשק וחומרים אחרים ‏לחמאס ותקטע את הרצף המסוכן בין עזה למצרים". 

עוד כתבו: "‏המחשבה של השרים גנץ, אייזנקוט וגלנט, ואחרים לתת לפלסטיניים מקומיים, בחסות גורמים בינ"ל את השליטה בגבול ובמעבר, היא ‏פנטזיה מסוכנת, שגם אין לה כל היתכנות מעשית. זוהי אותה התנהלות ‏שהובילה את הסכמי אוסלו וההתנתקות, היא שהביאה עלינו את הטבח המחריד ב-7.10 והיא שתגרום לטבח הבא, שעלול להיות אכזרי הרבה ‏יותר".

"‏אין ניצחון ללא שליטה. אי אפשר להכריע את החמאס מבלי לשלוט ‏באופן מלא במעברי הגבול ובמקורות האנרגיה והסיוע. אם לא ננהג כך, לא נוכל לממש את יעדי המלחמה כפי שקבע הקבינט בראשותך. ‏אנו קוראים לך לבלום את היוזמות המסוכנות הללו, ולהבהיר כי ‏השליטה בגבול לאורך ציר פילדלפי ובמעבר הגבול ברפיח תישאר ‏בשליטה מלאה של צה"ל". 

‏סביבת רה״מ הגיבה למכתב: "ראש הממשלה לא התכוון ולא מתכוון למסור את מעבר רפיח לפלסטינים. גם בנושא הזה לא היינו צריכים את ברקת".

ניר ברקת מעבר רפיח בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד