ג' תשרי התשפ"ה
05.10.2024
במליאת הכנסת

דיון מיוחד לציון יום ניצחון בעלות הברית על גרמניה הנאצית

מליאת הכנסת קיימה דיון מיוחד לציון יום ניצחון בעלות הברית על גרמניה הנאצית. חה"כ מאיר כהן: "המלחמה הזו פרצה אחרי מלחמת העולם הראשונה כשבסוף מלחמת העולם הראשונה העולם לא האמין שתהיה עוד מלחמה"

דיון מיוחד לציון יום ניצחון בעלות הברית על גרמניה הנאצית
מליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מליאת הכנסת קיימה בצרהיים (שלישי) דיון מיוחד לציון יום ניצחון בעלות הברית על גרמניה הנאצית, במעמד וטרנים וראשי נציגויות זרות.    

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ מאיר כהן, פתח את הדיון ואמר: "המלחמה הזו פרצה אחרי מלחמת העולם הראשונה כשבסוף מלחמת העולם הראשונה העולם לא האמין שתהיה עוד מלחמה. כחלוף 21 שנה פרצה לה מלחמה שנייה, והיה נראה שאף אחד לא למד את הלקח. והלקח שצריך ללמוד, מלבד זיכרון השואה, זה שעריץ שעולה לשלטון בכל מקום בעולם – והעולם שותק ולא מגיב – זה קורה. מינואר 1933 ועד ה-1 בספטמבר 1939 הייתה מדיניות של פייסנות כלפי העריץ הזה. מדינות ראו שהוא מתעצם ומפר את כל ההסכמים ושתקו. אנו מוקירים תודה לאנשים שלחמו, לווטרנים. הרבה מאוד בזכותכם היה אפשר להקים מדינה יהודית, דמוקרטית וחזקה". 

ח"כ יבגני סובה אמר: "יום הניצחון על גרמניה הנאצית חשוב לא רק לעולם אלא לעם ישראל ולעם היהודי בפרט. אף אחד לא מטיל ספק בניצחון בעלי הברית נגד הצורר הנאצי. במלחמה הזו הייתה גבורה יהודית. למעלה ממיליון וחצי חיילים יהודים לחמו במלחמה. קרוב ל-300 אלף חיילים יהודים נפלו במלחמה הזו. לנו, לעם היהודי יש זכות בניצחון. כאשר אנו מדברים על המלחמה ההיא בוודאי שאנו משווים לטרגדיה של ה-7 באוקטובר. שנים התנגדתי להשוואה לטרור הפלסטיני, אבל כאשר ראיתי את סרט הזוועות של 43 הדקות, אני יותר משתכנע שאלו שני דברים הדומים אחד לשני. אנו הקמנו מדינה בשביל להגן על היהודים וכדי שהשואה לא תשוב. זה הלקח שאנו צריכים ללמוד". 

ח"כ מירב כהן אמרה: "עבור אלו ששרדו את השואה כל יום הוא יום הניצחון על הנאצים. הניצחון עליהם לא היה רק ניצחון צבאי אלא ניצחון של הרוח, הצדק, האנושיות, ערכי החירות ושל נצח ישראל. גם הגבורה היהודית בזמן השואה הגיעה במגוון צורות ואופנים. זו לא הייתה רק גבורת הפרטיזנים, לוחמי הגטאות, לוחמי בעלות הברית אלא גם גבורת ההישרדות. הייתה גבורה שהתבטאה בהרג נאצים, בלהישאר יהודים והייתה גבורה שהתבטאה פשוט בלהישאר בחיים. גבורת הרוח והנפש".   

ח"כ יצחק קרויזר אמר: "ניצחון בעלות הברית על גרמניה הנאצית לא היה רק הכרעה צבאית אלא הכרעה מוסרית. ניצחון של הרוח מול הרוע. ניצחון בעלות הברית נותן תקווה כי הוא מוכיח שהמוסר והמצפן האנושי מנצחים את הרע בעולם. ניצחון זה נותן דווקא בימים אלה בהם המפלצת החמאסית הנאצית איימה להטביע את תושבי מדינת ישראל ברוע ובאכזריות המפלצתית שלהם. רוע שלצערי טרם נבלם כאשר הוא בא בגלי אנטישמיות בעולם ובבית הדין הבינלאומי בהאג בפרט. אך יש לי אמון באנושות, באדם, יש לנו אמון בעם ישראל. מדינת ישראל מחויבת להגשמת הערכים שעליהם הוטרנים לחמו ולספק הגנה לכל יהודי שנרדף בשל יהדותו. מדינת ישראל חייבת לא לתת להיטלר ודומיו לחזור על מעשיהם. לעולם לא עוד". 

מליאת הכנסת מלחמת חרבות ברזל נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}