ג' תשרי התשפ"ה
05.10.2024
"לא נתון למו"מ"

הסנאטור הבכיר ליו"ר הכנסת: "חמאס עומד להיות מושמד"

הסנאטור לינדזי גרהאם ליו"ר הכנסת: "חמאס עומד להיות מושמד — זה לא נתון למו״מ; איראן היא שורש כל הרוע באזור; הסיוט של המשטר האיראני הוא שהאזור כולו יתקדם וישאיר אותם מאחור". אוחנה: "מקווה שהעולם יפסיק להתאבל על התליין מטהרן — וישימו לב שאיראן קידמה את תוכנית הגרעין לשלב מדאיג ביותר"

הסנאטור הבכיר ליו"ר הכנסת: "חמאס עומד להיות מושמד"
אמיר אוחנה עם הסנאטור האמריקני לינדזי גראהם בקיבוץ כפר עזה צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה קיים היום (שלישי) סיור עם הסנאטור האמריקני לינדזי גראהם בבסיס פיקוד העורף ברמלה ובקיבוץ כפר עזה. זוהי פגישתם הרביעית של הסנאטור גרהאם ויו״ר הכנסת מאז פרוץ המלחמה. 

לאחר שלשניים הוצג טיל איראני מסוג "שיהאב", אותו שיגרה איראן מליל המתקפה על ישראל, הסנאטור גרהאם אמר: ״יש לכם תמיכה דו-מפלגתית רחבה בארה״ב. איראן היא שורש כל הרוע כאן באזור, והמטרה היא לבודד אותם. אם נצליח להביא להסכם בין ישראל לערב הסעודית, זה אפילו יבודד אותם עוד יותר. הסיוט של המשטר האיראני הוא שהאזור כולו יתקדם לכיוון האור וישאיר אותם מאחור. לכן הם נלחמים בכל כוחם כדי לשמר את הכאוס. אבל חמאס, אחת משלוחותיה של איראן, עומד להיות מושמד, זה רק עניין של זמן ולא נתון למשא ומתן.״
 
יו"ר הכנסת אוחנה אמר: ״איראן היא סיבת השורש לאי היציבות במזרח התיכון. שרידי הטיל הם רק הדוגמה האחרונה לאופן שבו משטר הטרור של האייתולות מהווה סכנה על השלום בעולם. אני מקווה כי ברגע שבו העולם יפסיק להתאבל על ״האובדן״ של התליין מטהרן —  ישימו לב שאיראן קידמה את תוכנית הגרעין לשלב מדאיג ביותר. אסור שאיראן תצא מהמלחמה הזאת כמו שהיא נכנסה אליה. זה הזמן לעצור אותה, לפני שיהיה מאוחר מדי. אנו זקוקים לכל בעלי הברית שלנו במאבק הזה, ולישראל יש זכות גדולה שאתה אחד מידידה הטובים ביותר ופועל למענה״. 

לאחר מכן פנה הסנאטור גרהאם אל לוחמי מערך ההגנה האווירית: ״אתם צריכים להיות גאים במה שאתה עושים למען המדינה שלכם, אתם מצילים חיי רבים. אם הטילים האלו היו עוברים אתכם, המלחמה הייתה מתרחבת באותו לילה. אם שניים-שלושה מהטילים האלו היו פוגעים בבנייני מגורים, הם היו הורגים ישראלים רבים, המלחמה כולה הייתה משתנה. מה שאתם עושים כאן, תאמינו או לא, מציל חיים רבים, גם של פלסטינים".
 
משם המשיכו היו"ר אוחנה והסנאטור גרהאם לסיור בכפר עזה, שם נפגשו עם נדב אלקבץ, אחיה של סיון ז"ל, אשר נרצחה יחד עם בן זוגה נאור חסידים ז"ל בשבעה באוקטובר.

בדירתם מנוקבת הכדורים של השניים, סיפר נדב על מה שעברה המשפחה באותה שבת: "נמשיך להפיץ את הסיפור של אחותי, אני והוריי, בגלל שאנחנו מאמינים שזה לא רק שלנו, מחר זה יכול לקרות גם באירופה ובכל העולם".

הסנאטור גרהאם השיב: ״אחד הדברים החשובים שאתה עושה זה לספר לאנשים שלא גרים כאן, כמוני וכמו המשלחת, את הסיפור שלכם. הדרך בה המלחמה תגמר חשובה לעתיד מדינת ישראל, לאזור ולארה״ב. יש לנו הזדמנות לשנות את הסיפור, בוא נעשה את זה״. 

אמיר אוחנה לינדזי גרהאם מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}