כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
המשבר מחריף

שרי החוץ של האיחוד האירופי קיימו "דיון משמעותי" על סנקציות לישראל

שרי החוץ של האיחוד האירופי דנו לראשונה באפשרות של הטלת סנקציות על ישראל, אם היא לא תפעל בהתאם להחלטות בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג: "ישראל חייבת לציית לפסיקה"

שרי החוץ של האיחוד האירופי קיימו "דיון משמעותי" על סנקציות לישראל
בניין האיחוד האירופי צילום: Pixabay

במקביל להכרה של מספר מדינות אירופאיות במדינה פלסטינית, שרי החוץ של האיחוד האירופי נועדו בכנס בבריסל וקיימו לראשונה "דיון משמעותי" על האפשרות של הטלת סנקציות על ישראל - אם זו לא תיענה להחלטת בית הדין בהאג. 

שר החוץ של אירלנד, מיהאל מרטין, אמר: "יש קונצנזוס מאוד ברור לגבי הצורך לקיים את פסיקות המוסדות ההומניטריים והמשפטיים הבינלאומיים כמו הבית הדין הבינלאומי לצדק". 

עוד הוסיף כי על ישראל "לדבוק בהוראות הזמניות הללו, לפתוח את מעבר הגבול ברפיח ולהפסיק את פעילותה הצבאית בעיר", כך לפי "ווינט". 

הבוקר, ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס הודיע כי מדינתו מכירה במדינה פלסטינית שמזרח ירושלים היא בירתה: "ספרד לא תכיר בשינויים לגבולות 1967, אלא הם הוסכמו על ידי כל הצדדים". 

גם ראש ממשלת סלובניה, רוברט גולוב, הודיע במקביל כי "ישיבת הממשלה בחמישי תשקול להעביר את 'ההכרה בפלסטין' לאישור בית המחוקקים במדינה. בינתיים, נמשיך לתאם עם קבוצה של מדינות דומות כדי ליצור לחץ מירבי להפסקת אש מיידית ולשחרור החטופים".

סלובניה ספרד האיחוד האירופי האיחוד האירופאי מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד