ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
אושרה למתן תוקף

אלפי יחידות דיור ייבנו בעיר הדרומית: זו התוכנית המלאה

אושרה למתן תוקף בוועדה המחוזית דרום, תוכנית אשקלון דרום-מזרח לבנייה של כ-12,000 יחידות דיור

אלפי יחידות דיור ייבנו בעיר הדרומית: זו התוכנית המלאה
אשקלון צילום: ויקימדיה

תוכנית אשקלון דרום-מזרח לבניית 12,000 יח"ד של משרד הבנוי והשיכון, אושרה למתן תוקף בוועדה המחוזית דרום.

התוכנית, הממוקמת בשטחים הפנויים המלווים את הכניסה לעיר נועדה להקים רובע מגורים ותעסוקה חדש שיהווה כניסה חדשה ומרכזית לעיר אשקלון. יחד עם תחנת רכבת חדשה בכניסה לעיר, הרובע יהפוך להיות רובע אטרקטיבי במיוחד, עם נגישות גבוהה לכבישים ארציים. 

היקף הבניה ברובע מגיע לכ-11,500 יח"ד, בצפיפות ממוצעת של כ-20 יח"ד לדונם נטו וכ-719 אלף מ"ר עיקרי של תעסוקה ומסחר. שטח התוכנית גובל בצידו המערבי בשכונת מגדל הוותיקה, בשכונת גבעת ציון, שהוקמה בשנות ה-50 ובשכונת אגמים מזרח המאושרת. בצדו המזרחי, המתחם גובל בכביש הארצי מס' 4 ובצידו הצפוני בשכונת רמת אשכול ובאזור התעשייה הצפוני.

הרובע המתוכנן כלול בהסכם הגג של המדינה עם עיריית אשקלון. כמו כן אתר התוכנית מוגדר כמתחמים 17 ו-19 בתוכנית המתאר הכוללנית (בהכנה), אשר שמה דגש, בין היתר, על איזון הפיתוח בין צפון העיר לדרומה, ועל עיצוב שדרות בן גוריון כשדרה העירונית הראשית.

 למתחם התוכנית קיימת ומתוכננת נגישות תחבורתית גבוהה, ממערך הדרכים הארצי הקיים: מתחנת רכבת כבדה המתוכננת בסמוך וממערכות תחבורה עתירות נוסעים הכוללות רכבת קלה ונתיבי תחבורה ציבורית ייעודיים - בתכנון. 

שלד התוכנית כולל את ציר בן גוריון ממזרח למערב ושני צירים עירוניים ראשיים מצפון לדרום, המחברים בין שד' התעשייה לבין רח' עמק יזרעאל בדרום מערב ובנוסף את בן גוריון עם רח' עמק חפר בדרום מערב. בשטח התוכנית ובסביבתה מצויים אתרים לשימור דוגמת מגדל המים, ואתרים נוספים בשטחים פתוחים כגון בתי באר, שרידי סביל, בית פרדס ודרך היסטורית. כמו כן, התוכנית שומרת בחלקה הדרומי על השטחים הטבעיים הפתוחים המהווים מסדרון אקולוגי.

אשקלון נדל"ן למגורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד