כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
בשורה גדולה

סוף לשרלטנים: אושרו התקנות לעיסוק בכירופרקטיקה

ועדת הבריאות אישרה שורת תקנות העוסקות היקף שעות ההכשרה הנדרשות להסמכה במקצוע, הכשרה בפיקוח אחראי, מקום ההכשרה, הסמכה לעבודה-בפיקוח ועוד. יו"ר הוועדה: "מדובר ביום בשורה גדול"

סוף לשרלטנים: אושרו התקנות לעיסוק בכירופרקטיקה
אילוסטרציה צילום: unsplash

ועדת הבריאות של הכנסת אישרה תיקונים קלים בנוסח התקנות המסדירות את העיסוק בכירופרקטיקה. יו"ר הוועדה, ח"כ יוני משריקי מש"ס הדגיש כי "מדובר ביום בשורה גדול, הממתינים לו העוסקים בכך מזה כשש-עשרה שנה, והמקצוע החשוב הזה סבל עד היום – בגלל חוסר ההסדרה – משרלטנים. מעתה, לאחר הסדרת המקצוע – כירופקט יהיה אדם שבוודאי מוסמך ומוכשר היטב".

בין התיקונים שאושרו - היקף שעות ההכשרה הנדרשות להסמכה במקצוע, הכשרה בפיקוח אחראי, מקום ההכשרה, הסמכה לעבודה-בפיקוח ועוד.

חוק הסדרת העיסוק במקצועות הבריאות, תשס"ח-2008 קובע כי בעל תעודה במקצוע בריאות הוא אדם שניתנה לו תעודה במקצוע וכי יש צורך בהכשרה מעשית.

החוק קובע כי השר רשאי לקבוע הוראות למתן פטור מחובת הכשרה מעשית, לרבות מתן פטור לבעלי תואר אקדמי שנכללת בו הכשרה מעשית כחלק מתכנית הלימודים. תקנות הסדרת העיסוק במקצועות הבריאות (הכשרה מעשית), התש"ע- 2009 קובעות את דרכי ההסדרה של ההכשרה המעשית בישראל. בנוסף, התקנות נותנות פטור מהכשרה מעשית לבעל תואר אקדמי ממוסד להשכלה גבוהה בישראל במקצוע בריאות אשר חלק מתכנית הלימודים בו היא הכשרה מעשית, ולבעלי תואר ממוסד בחו"ל עם ניסיון של שנה לפחות. כיוון שמקצוע הכירופרקטיקה אינו נלמד בישראל, אלא במוסדות בחו"ל בלבד – נדרשת הסדרה דומה למקצוע זה, לעניין מי שסיים את לימודיו במוסד מוכר בחו"ל.

מטרתן של התקנות שנידונו היום בוועדה לקבוע כי מה היקף ההכשרה המעשית הנדרש במקצוע הכירופרקטיקה, וכן שההכשרה המעשית תיעשה במסגרת הלימודים, אשר הוכרו על ידי המנהל. זאת, על אף ההוראות לעניין הסדרת ההכשרה המעשית בארץ, בתקנות העיקריות, כיוון שכאמור לעיל, אין בישראל מוסדות בהם נלמד המקצוע וההכשרה המעשית לא תעשה בנפרד מהלימודים. היקף ההכשרה המעשית הנדרשת נקבע בהיקף של 450 שעות, והוא נקבע בהתאם להמלצת הוועדה המייעצת, על פי דרישה שנקבעה על ידי הגוף העולמי המפקח על לימודי הכירופרקטיקה The council of chiropractic education international (CCEI).

מקצוע הכירופרקטיקה נלמד במוסדות לימוד בחו"ל, וההכשרה המעשית במקצוע זה הינה חלק ממסגרת לימודי התואר לכירופרקטיקה במוסדות לימוד בחו"ל. במוסדות אלה ההכשרה המעשית הינה בהיקף של 450 שעות, על פי דרישה שנקבעה על ידי הגוף העולמי המפקח על לימודי הכירופרקטיקהThe council of chiropractic education international (CCEI). נקבע כי במקצוע הכירופרקטיקה, ההכשרה המעשית תיעשה במסגרת הלימודים, אשר הוכרו על ידי המנהל, וזאת על אף ההוראות לעניין הסדרת ההכשרה המעשית בארץ, בתקנות העיקריות, מכיוון שבישראל לא נלמד המקצוע, אלא בחו"ל בלבד, ועל כן ההכשרה המעשית תהיה זו שהינה חלק מתכנית הלימודים בלבד.

כירופרקטיקה ועדת הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד