ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
מי פתח באש

מותו של החייל המצרי: פרטים חדשים על התקרית

בתקרית הירי במצרים חייל מצרי פתח באש תחילה לעבר כוחות צה"ל והישראלים הגיבו. מיד לאחר התקרית גורמים מצריים וישראלים קיימו דיונים כדי להרגיע את המתיחות

מותו של החייל המצרי: פרטים חדשים על התקרית
צלפים בגבול ישראל - מצרים צילום: נתי שוחט, פלאש 90

תקרית הירי עם צבא מצרים היום על הגבול מאיימת להגביר המתיחות בין מצרים וישראל לאחר מותו של חייל מצרי מירי של כוחות צה"ל.

דובר צה״ל הגיב לאחר התקרית: "תקרית ירי בגבול מצרים, הנושא בחקירה, מתקיים שיח עם הצד המצרי".

צבא מצרים הגיב כי הירי באזור מעבר הגבול רפיח הוביל ל"מות קדושים של איש ביטחון". גורם שמכיר את האירוע אמר ל'וול סטריט ג'ורנל' כי המצרים פתחו באש תחילה והישראלים הגיבו, וכי לא נהרגו ישראלים.

מיד לאחר התקרית גורמים מצריים וישראלים קיימו דיונים כדי להרגיע את המתיחות המוגברת, כך אמרו גורמים מצריים.

גורם מצרי התייחס לחילופי אש עם כוחות צה"ל במעבר רפיח בשיחה עם כאן חדשות ואמר כי "אין אינטרס לאף אחד להגדיל את הנושא ולהביא לכך שהוא יקבל הקשר פוליטי או עממי". לדבריו, "היו תקריות כאלה בעבר שהוכלו".

במצרים מתדרכים את התקשורת הערבית על התקרית במעבר רפיח, בשם ״גורם ביטחוני מצרי״: ״הוקמו ועדות חקירה לבדיקת פרטי האירוע, כדי לנקוט את האמצעים הנדרשים למניעת הישנות אירועים דומים בעתיד. מתחקיר ראשוני עולה כי בין כוחות צה״ל לבין חמאס פרצו חילופי ירי, שהובילו לירי למספר כיוונים. גורמי הביטחון המצרים התגוננו״. 

דורון קדוש כתב צבאי של גלצ מציין: "שימו לב לגרסה המצרית: בכלל לא מדובר בחילופי אש בין צה״ל לצבא מצרים, אלא בין צה״ל לחמאס - וצבא מצרים היה רק צד שלישי באירוע, שהתגונן מהירי. זה נראה כמו ניסיון של המצרים לסגור את האירוע ולצמצם מתיחויות".

בכאן חדשות דווח כי האירוע התרחש בשעה 11:30 בבוקר, כאשר כוח הנדסה של צה"ל, שעסק בפעילות במנהרה בגבול מצרים, על ציר פילדלפי סמוך לגבול. במהלך הפעילות, חייל מצרי ירה לעבר משאית של הכוח מטווח יחסית קצר.

לוחמים שאבטחו את הכוח, שהיו בתוך נגמ"ש הנדסי, השיבו בירי באמצעות מקלע המוצב על הנגמ"ש לעבר החייל היורה. כתוצאה מהירי חייל מצרי נהרג, ואחרים שהיו לידו נפצעו.

מצרים מעבר רפיח חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד