כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
"דם החרדים הותר"

האלימות במירון: שני שוטרים נחקרו במח"ש - והורחקו מתחנות המשטרה

השניים שוחררו בתנאים מגבילים של מספר ימי הרחקה ממתקני המשטרה ואי-יצירת קשר עם המעורבים | תושב מירון שהוכה ע"י שוטרים: "קיבלתי מכות איומות. יש תחושה שכל חרדי עם פאות וזקן - הדם שלו פשוט מותר"

האלימות במירון: שני שוטרים נחקרו במח"ש - והורחקו מתחנות המשטרה
האלימות המשטרתית במירון צילום: מתוך התיעודים

אגף החקירות במחלקה לחקירות שוטרים חקר מוקדם יותר היום (שני) באזהרה שני שוטרי מג"ב שנצפו נוהגים באלימות כלפי אזרחים אתמול במירון. 

שני השוטרים החשודים שוחררו בתנאים מגבילים של מספר ימי הרחקה ממתקני המשטרה ואי-יצירת קשר עם גורמים אחרים בעניין הנחקר. במח"ש ציינו כי החקירות נמשכות.

מוקדם יותר הודיעה מח"ש כי תבדוק את האירועים האלימים נגד מתפללים בהר מירון, אחרי שמכל קצוות הקשת הפוליטית קראו לחקור את האלימות המשטרתית המזעזעת.

אלימות המשטרה במירון צילום: לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

"התנפלו עלי, קרעו לי את הבגדים", סיפר היום שבתאי זליקוביץ', תושב מירון שהוכה ע"י שוטרים, בראיון  לתכנית 'אחת בצהריים' ב'קול ברמה'. "קיבלתי מכות איומות. יש לי חבלות בידיים והבטן והבגדים שלי קרועים. יש תחושה שכל חרדי עם פאות וזקן - הדם שלו פשוט מותר".

"המתנתי עם הרכב בככניסה למושב, הכניסה היתה סגורה", סיפר זליקוביץ'. "עשיתי רוורס, שוטרים דפקו לי על הרכב והראיתי להם ת. ז. שאני תושב המקום. ואז כל השיח נהיה אלים ותוקפני. החניתי במקום רחוק, באתי להכנס רגלית ולפתי  שמונה שוטרים התנפלו עלי, קרעו לי את הבגדיםץ חמישה יס"מניקים הצטרפו אליהם וקיבלתי מכות איומות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לאלימות הקשה שהפעילה אמש המשטרה בהר מירון בנסיון לשמור על הר מירון שטח סטרילי בהתאם להכרזתו כשטח צבאי סגור.

נתניהו אמר: "צפיתי אמש בתמונות הקשות מהר מירון שזיעזעו את כולנו. אני מצפה מהמשטרה לחקור את המקרה כדי למנוע פגיעה מיותרת באזרחים וקורא לכל אזרחי ישראל לשמור על החוק ולפעול לפי הנחיות גורמי הביטחון".

האלימות במירון צילום: לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ הגיב גם הוא לאלימות המשטרתית ואמר אמש: "התמונות הקשות של דחיפות והפעלת כוח מוגזמת במירון מחייבות גינוי ובדיקה מעמיקה. גם אם המאמינים שהגיעו עברו על ההנחיות, תוך התעלמות מהסכנה הביטחונית, אסור להגיע לפעולות כמו אלו שראינו.

כזכור, בסרטונים שהופצו ברשת תועדו שוטרים נוהגים באלימות קשה נגד מתפללים שעלו היום להר מירון, חרף ההחלטה שלא לקיים את ההילולה בעקבות המצב הביטחוני בצפון. באחד התיעודים נראה שוטר דוחף בעוצמה קשיש חרדי, בתיעוד נוסף נראה שוטר מג"ב מצע ירי באוויר.

אמש, אחרי התיעודים האלימים ושורת התקריות החריגות במירון, המשטרה הודיעה כי הרחיקה את השוטר שתועד דוחף בעוצמה קשיש חרדי סמוך לציון הרשב"י. לטענת המשטרה, 19 שוטרים נפגעו כתוצאה מאלימות ופונו לבי החולים.
 

מירון אלימות משטרתית מח"ש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד