כ' סיון התשפ"ד
26.06.2024
בפעם השלישית ברציפות

בנק ישראל הותיר את הריבית על 4.5%

נגיד בנק ישראל הותיר את הריבית על כנה והיא תמשיך לעמוד על 4.5%. בנק ישראל: "מידת אי-הוודאות הגיאופוליטית המתמשכת מתבטאת ברמה גבוהה של פרמיית הסיכון של המשק"

בנק ישראל הותיר את הריבית על 4.5%
נגיד בנק ישראל, אמיר ירון צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בנק ישראל החליט היום להותיר ללא שינוי את הריבית והיא תישאר 4.5%. זוהי הפעם השלישית ברציפות בה הוועדה המוניטרית החליטה להותיר את הריבית על כנה, ברקע חוסר הוודאות בעקבות המלחמה בעזה.

מבנק ישראל נמסר כי "הפעילות הכלכלית ושוק העבודה מוסיפים להתאושש באופן הדרגתי. לצד זאת, מידת אי-הוודאות הגיאופוליטית המתמשכת מתבטאת ברמה גבוהה של פרמיית הסיכון של המשק". 

עוד נמסר כי "בסביבת האינפלציה חלה עלייה מסויימת. האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים עומדת על 2.8%. הציפיות לאינפלציה מהמקורות השונים לשנה הקרובה עלו ונמצאות בסביבת הגבול העליון. הציפיות לשנה השנייה ואילך מצויות בתוך תחום היעד, בחלקו העליון". 

נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר, מסר בעקבות ההחלטה של בנק ישראל להשאיר את הריבית על כנה, כי "תדלוק האינפלציה ע"י הממשלה לא הותיר לבנק ישראל ברירה - הפרת מחויבות הממשלה להקפאת מחוללי האינפלציה - חשמל, מים, דלק, ארנונה, בעיקר לאחר פתיחת המלחמה, לא השאיר לבנק ישראל מרחב פעולה להורדת הריבית הגבוהה".

ריבית בנק ישראל אמיר ירון נגיד בנק ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד