כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
סקר דעת קהל

חצי מהגרמנים מתנגדים להכרה במדינה פלסטינית

מספר מדינות באירופה רוצות להכיר במדינה פלסטינית, אך בגרמניה, אחת המדינות הנחשבות, האזרחים חושבים אחרת. אירלנד, נורבגיה וספרד יכירו מחר רשמית במדינה פלסטינית

חצי מהגרמנים מתנגדים להכרה במדינה פלסטינית
פלסטינים על הגדר צילום: Atia Mohammed/Flash90

אירלנד, נורבגיה וספרד יכירו מחר רשמית במדינה פלסטינית. סגן ראש ממשלת אירלנד, מיכאל מרטין אמר במסיבת עיתונאים משותפת בבריסל: "התמקדנו כיצד הכרה יכולה להצדיק את הזכות להגדרה עצמית פלסטינית, וליישום פתרון שתי המדינות".

רוב הגרמנים מתנגדים למדינה פלסטינית, סקר של חברת פורסה עבור אתר stern הגרמני מגלה, כי 50 אחוז מאזרחי גרמניה מתנגדים להכרה בנקודת זמן זו, 38 אחוז בעד ו-12 אחוז לא הביעו דעה.

הציבור כך נראה מיישר קו עם ממשלת גרמניה, גם לפי דפוסי ההצבעה. רוב ברור של מצביעי מפלגות הקואליציה מתנגדים להכרה: 52 אחוז מתומכי ה-SPD (סוציאל דמוקרטים) והירוקים מתנגדים להכרה, ו-59 אחוז מתומכי ה-FDP (המפלגה הליברלית-דמוקרטית) מתנגדים לה. גם באופוזיציה מצביעי ה-CDU/CSU (נוצרים דמוקרטים) מתנגדים ברובם (59 אחוז). רק בשמאל הקיצוני 58 אחוזים מהציבור בעד הכרה.

למרות שהממשלה הגרמנית תומכת ביסודה בפתרון שתי המדינות, היא מסרבת להכיר במדינה באופן חד צדדי. מנגד בנורבגיה, אירלנד וספרד: 58 אחוזים בעד הכרה.

רוב המדינות החברות באו"ם הכירו בפלסטין כמדינה עצמאית - כולל החברות הקבועות במועצת הביטחון סין ורוסיה. באירופה, לעומת זאת, מדינות רבות לא עשו זאת, כנראה מתוך התחשבות מצד ישראל. אבל אחרי התגובה החריפה של ישראל למתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר אשתקד, דברים יכולים להשתנות כעת. גם מערכת הבחירות הנוכחית באירופה משחקת תפקיד.

גרמניה מדינה פלסטינית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד