ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
הבחירות בפתח

ארה"ב רוצה למנוע מתיחות ומתנגדת לבקר את איראן על התכנית הגרעינית

ממשל ביידן לוחץ על בריטניה וצרפת להימנע מיוזמה לגנות ולמתוח ביקורת על ההתקדמות תוכנית הגרעין של איראן, לקראת הדיון של הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית

ארה"ב רוצה למנוע מתיחות ומתנגדת לבקר את איראן על התכנית הגרעינית
אחד המקומות של הגרעין האיראני צילום: צילום מסך

ממשל ביידן לוחץ על מדינות באירופה לסגת מתוכניות לבקר את איראן על התקדמות תוכנית הגרעין שלה, ארצות הברית מנסה למנוע מתיחות עם טהראן לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב בנובמבר, כך על פי דיפלומטים המעורבים בדיונים ששוחחו עם ה'וול סטריט ג'ורנל'.

ארה"ב מנסה לבלום את בריטניה וצרפת מלהטיל ביקורת על איראן במועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בתחילת יוני. ארה"ב לחצה על מספר מדינות אחרות להימנע בהצבעה, ואמרה שזה מה שוושינגטון תעשה. 

גורמים רשמיים בארה"ב מכחישים את הדיווח.

דיפלומטים אירופיים הזהירו כי אי נקיטת פעולה תערער את סמכותה של סבא"א, האחראית על אי-הפצה של נשק גרעיני. הם אומרים שזה גם מחליש את אמינות הלחץ המערבי על איראן. והם מתוסכלים מהמאמצים של ארה"ב לערער את סמכותם.

גורם רשמי אמריקאי אמר כי וושינגטון "מתואמת היטב עם שותפיה האירופים לקראת ישיבת דירקטוריון סבא"א בחודש הבא. כל ספקולציה לגבי החלטות היא מוקדמת מדי".

עוד אמר: "אנחנו מגבירים את הלחץ על איראן באמצעות סנקציות ובידוד בינלאומי", וציין את הצעדים שנקטו באירופה לאחר המתקפה האיראנית על ישראל בחודש שעבר.

בכיר אמריקאי נוסף אמר שזה "שקר לחלוטין שוושינגטון שואפת למנוע ביקורת עם איראן לפני הבחירות בארה"ב".

איראן ארצות הברית בריטניה צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד