ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
"אכיפה בררנית"

דרישה לדיון דחוף בכנסת בעקבות האלימות במירון

ח״כ יוסי טייב דרש דיון דחוף בוועדה לביטחון לאומי בכנסת בעקבות אירועי האלימות במירון. "יצירת מציאות בה יש משטרה אחת לחרדים ומשטרה אחרת לציבור הישראלי, היא מדרון חלקלק", אמר טייב

דרישה לדיון דחוף בכנסת בעקבות האלימות במירון
יוסי טייב צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

יו"ר ועדת החינוך ח"כ יוסי טייב דרש הערב (ראשון) דיון דחוף בוועדה לביטחון לאומי בכנסת בעקבות אירועי האלימות במירון.

בפנייתו ליו"ר הכנסת אמיר אוחנה, כתב טייב: "ביום שני שעבר הוצג בוועדת חוקה נתון חמור ומדאיג, לפיו כל כתבי האישום כנגד התקהלות אסורה (לפי סעיף 151 לחוק העונשין) במהלך השנים 2022-2023, הוגשו אך ורק כנגד חרדים, בו בזמן שברחבי הארץ התקיימו מאות ואלפי הפגנות כנגד נושאים שונים ועל ידי מגזרים שונים בציבור הישראלי".

לדבריו, "נתון מחריד זה, הוא הוכחה נוספת לאכיפה הבררנית שמבצעת משטרת ישראל כנגד מגזרים ספציפיים בישראל ובמקרה הזה כנגד הציבור החרדי, למרות היותו מגזר ישר, ערכי ושווה זכויות ככלל המגזרים השונים בישראל.

ויכוחים או מחלוקות פוליטיות הם אבן דרך ומהותה של הדמוקרטיה בישראל, אך יצירת מציאות בה יש משטרה אחת לחרדים ומשטרה אחרת לציבור הישראלי, היא מדרון חלקלק שתוצאותיו אמורות להפחיד ולהחריד כל אדם בישראל ללא קשר לשייכותו הדתית או הפוליטית.

והנה ראינו היום (26.05.2024) מראות נוראיות מהר מירון המוכיחות שישנה התנהגות השוטרים מזעזעת. אחד מכה יהודי מבוגר ומשליכהו ארצה באלימות ברוטלית, השני מכה באכזריות ויורה.

זה לא יכול לעבור לסדר היום. כצעד ראשון, יש להשעות מיידית את השוטרים האלימים ולפתוח בחקירה על כלל אירועי האלימות. לאור נתונים מדאיגים אלו אבקש לקיים דיון מהיר בוועדה לביטחון לאומי", כך טייב.

יוסי טייב אלימות שוטרים תקיפת קשיש אלימות המשטרה מירון ל"ג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד