י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
לבשו בגדים כהים

ירו לעבר בית ספר חרדי בטורונטו - ונמלטו ברכב

שני גברים יצאו מרכב בסביבות השעה 5 לפנות בוקר בבוקר שבת וירו לעבר בית ספר של חב"ד ונמלטו עם רכב שהמתין להם. הקהילה היהודית ביקשה מהמשטרה להגביר את נוכחותה במחוז

ירו לעבר בית ספר חרדי בטורונטו - ונמלטו ברכב
שני היורים ליד הרכב מילוט צילום: צילום מסך

מספר יריות נורו לעבר בית הספר לבנות 'בית חיה מושקה' של חב"ד בטורונטו קנדה איש לא נפגע. הירי אירע לפנות בוקר בשבת. על פי הדיווחים נורו חמש יריות.

ראש הממשלה ג'סטין טרודו גינה בחריפות. "יריות בבית ספר יסודי יהודי בצפון יורק זה מעשה אנטישמיות ובזוי. צריך להעמיד את מבצעיו לדין. אני מבקש מכל מי שיש לו מידע על האירוע הזה להעביר למשטרת טורונטו".

על פי הדיווח בקנדה, שני גברים יצאו מרכב חשוך בסביבות השעה 5 לפנות בוקר ביום שבת וירו לעבר בית הספר במחוז צפון יורק ונמלטו עם רכב שהמתין להם. עובד מקומי הזעיק את המשטרה חזית בית הספר ניזוקה.

היורים לבושים בשחור יורים ונמלטים צילום: הקונסוליה הישראלית בקנדה

הקהילה היהודית ביקשה מהמשטרה להגביר את נוכחותה במחוז וכן בבתי הספר ובבתי הכנסת. ראש ממשלת אונטריו, דאג פורד, כתב ברשת X: "יש למצוא את הפחדנים האלה ולהעמיד לדין".

הקונסולית הישראלית בקנדה, עידית שמיר, פרסמה סרטון בו נראים שני היורים, שני אנשים לבושים בבגדים כהים, מול שערי בית הספר. "האם אנחנו יכולים להיות מופתעים שהאלימות מסלימה כשאין הרתעה אחרי התקפות אנטישמיות על סטודנטים יהודים?" כתבה.

זה לא התקרית הראשונה בקנדה על רקע המתיחות הגוברת סביב המלחמה בעזה. יריות נורו מספר פעמים לעבר מוסדות יהודיים בחודשים האחרונים.

 

קנדה טורונטו אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}