ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
שבועיים לבחירות

תמונות של חבר הפרלמנט החרדי הושחתו עם צלבי קרס

הבחירות בבלגיה יתקיימו עוד שבועיים, וההסתה נגד יהודים לשיא. אלמונים השחיתו עם צלבי קרס את פניו של מיכאל פרייליך, חבר הפרלמנט החרדי מאנטוורפן שמתמודד לפרלמנט מטעם מפלגת N-VA

תמונות של חבר הפרלמנט החרדי הושחתו עם צלבי קרס
שלט בחירות של פרייליך שהושחת צילום: באדיבות המצלם

מיכאל פרייליך, חבר פרלמנט חרדי במפלגת הברית הפלמית החדשה (N-VA) מתמודד בחודשים האחרונים עם הסתה בגין תמיכתו בישראל ומאבקו בדריסת רגל שקיבלה איראן בבלגיה. בסוף השבוע הושחתו פניו שהתנוססו על שלטי בחירות ברחבי אנטוורפן, פרייליך שקרא לקהילה היהודית ותומכי ישראל ומתנגדי איראן לתמוך בו הופתע לגלות את ההסתה נגדו.

על התמונות רוססו צלבי קרס עם הכיתוב "ללא נאצים", וגורמים בקהילה היהודית באנטוורפן אומרים כי המרססים הם מארגוני שמאל קיצוניים תומכי חמאס שזועמים על הפעילות של פרייליך בפרלמנט בעד ישראל ונגד איראן.

חבר הפרלמנט מיכאל פרייליך מסר בהודעה: "הבחירות בעוד שבועיים, וההסתה מתגברת, האנטישמיות נוראה, זה מגיע מאנטישמים מהשמאל הקיצוני, הגשתי תלונה במשטרה, זה לא מפחיד אותי, ואני אמשיך בעשייה שלי, והמסר שלי שאני לא נבהל מהם".

בדצמבר האחרון חבר הפרלמנט מיכאל פרייליך נאם בפרלמנט הבלגי על תקריות אנטישמיות שעלו מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל, וסיפר על כי סבו הותקף וגורש על ידי הנאצים ב-1942 בעיר אנטוורפן. "80 שנה אחרי השואה ומקרי האנטישמיות לא פוסקים בבלגיה" אמר.

חבר הפרלמנט דורש הגברת סיורים של המשטרה, הוספת תקני אבטחה למוסדות יהודיים, כולל בתי כנסת, ודורש חינוך בבתי הספר הכלליים בכל הנוגע לנושא השואה ועל ההיסטוריה של היהודים באותן שנים נוראות.

סרטון מקמפיין הבחירות של פרייליך צילום: באדיבות המצלם

בתוך כך בקהילה החרדית בפרט ובקהילה היהודית באנטוורפן קוראים לציבור לצאת לקלפיות ולהצביע לפרייליך שפועל בשנים האחרונות למען כל תושבי אנטוורפן ללא יוצא מן הכלל.

קמפיין הבחירות של פרייליך פרסם סרטון מיוחד שבו רבים שרים "א-גנץ יאר פריילעך" (כל השנה שמח) ועודד את כולם להצביע ולהשפיע.

מיכאל פרייליך נאצים אנטוורפן בלגיה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד