י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
"נהרגים חיילים בלי תכלית"

יצחק בריק פסימי: "החבורה הזאת מורידה אותנו שאולה"

האלוף (מיל') יצחק בריק בביקורת על חברי הקבינט: "החבורה הזאת לא מבינה שבלי גודל צבא מתאים אי אפשר לנצח" | ומה הזהיר את נתניהו בפגישותיהם?

יצחק בריק פסימי: "החבורה הזאת מורידה אותנו שאולה"
יצחק בריק צילום: Yonatan Sindel/Flash90

האלוף (מיל') יצחק בריק, לשעבר מפקד גיס דרומי ומפקד המכללות הצבאיות שוחח עם ליאת רון ב-104.5fm על התנהלות הדרג המדיני וצה"ל בצפון.

בפתח דבריו אמר: "בכל מה שקורה לנו במדינה - הם מורידים אותנו שאולה. אם החבורה הזו תמשיך, ואני אומר את שמותיהם: ביבי, גלנט, הרצי הלוי וגרורותיהם, מדינת ישראל מדרדרת לסוף דרכה, תגיע לצמתים שאין מהן דרך חזרה, זה לא משחק. בתוך כמה חודשיי יקרה: "התמוטטות הכלכלה, חרמות עולמיות שעכשיו מתחילות בקצב מואץ, התמוטטות החברה, התמוטטות הצבא והתמוטטות כל היחסים הבין-לאומיים", הוסיף: "אנחנו במלחמה שאין לה תכלית, לא נוכל לנצח את החמאס והם רצים להכין עצמם למלחמה הגדולה".

למה אתה מתכוון?

האלוף (מיל') השיב: "למלחמה אזורית כוללת, שזה אלפי טילים מדי יום על מדינת ישראל, שזה כולל את החיזבאללה, מליציות פרו-איראניות, כנראה את האיראנים, כולל את יו"ש שמתפוצצת, וזה כולל את פנים ישראל עם ערבים שרצים והורגים, וגם את חמאס וג'יהאד שלא ימוטטו ויחזרו למצבם הקודם". הוסיף: "החבורה הזאת לא מבינה שבלי גודל צבא מתאים אי אפשר לנצח".

"נכנסנו לעזה כבשנו 80 אחוז מהשטח, עכשיו אנחנו בתוך רפיח אבל, היום ואין לנו כוחות כי צצו 6 אוגדות בשנים האחרונות, אז הכוחות שנכנסים יוצאים החוצה, כי אין להם מחליפים ואז החמאסניקים חוזרים חזרה מהמנהרות למקומות שכבשנו ואנחנו נכנסים עוד פעם ועוד פעם לאותם מקומות, נהרגים לנו חיילים בלי תכלית. כל התהליך הזה מפוצץ אותנו מול העולם".

כשנשאל לגבי פגישותיו עם רה"מ השיב: "נפגשנו 6 פעמים, פעמיים יום או יומיים לפני הלחימה, שם בפגישות הצלחתי לעצור התנהלות שהייתה מביאה הרבה מאוד אבידות לצה"ל מהסיבה שקיבלתי דוח"ות שאומרים שהחיילים שנכנסים הם לא מאומנים אין להם ציוד והם צריכים לפחות שבועיים כדי להתארגן ולהיכנס נכון".

עוד סיפר: "עשיתי  עוד דבר, הצעתי לו לא להיכנס למתקפה עם חיזבאללה, כמו שהרצי הלוי וגלנט שהם היו האשמים המרכזיים במה שקרה לנו בעוטף עזה, אנחנו לא היינו מוכנים, היינו חוטפים מלחמה אזורית כוללת, היו מחרבים לנו את המדינה. אז גם את זה הוא עצר".

"אלה היו הפעמיים הראשונות, ב-4 פעמים האחרונות אני מבין שהאיש ירד מהפסים. אני מסביר לו מה הולך לקרות כולל מה יקרה אם תיכנס לרפיח, כולל שאין לך כוחות לנצח כי אם אתה נכנס ויוצא ואתה לא מייצב את הכוחות בפנים לתקופה לא קצרה, ואז אתה יכול להקים את מי שיחליף את החמאסניקים כמושל האזור של עזה". 

בריק הוסיף, "הרי אם אתה לא יכול להישאר שם, ואתה מוציא את הכוחות הרי שלא תוכל לנצח, משום שאי אפשר להקים את הממשל החדש, אם תכניס מישהו חדש -ירצחו אותו".

עלינו להיום שם?

"אנחנו לא שם! אנחנו עושים פשיטות, פשיטות לא יכולות למוטט את חמאס".

בהמשך השיחה סיפר על סיום הפגישות נתניהו: "באותו הרגע שהבנתי שהאיש רואה את הממשלה כדבר מרכזי בחייו, הוא לא רוצה לסיים את תפקידו גם אם הוא מבין שהמדינה הולכת וקורסת מהתהליכים האלה שאין להם כבר תכלית".

 
יצחק בריק חמאס עזה קבינט בטחוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}