ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
התצפיתן חוסל

פרטים חדשים על חילוץ הגופות: הלוחמים הריחו ריח רע וירדו אל המנהרה

פרטים חדשים על המבצע שבו חולצו גופותיהם של אוריון הרננדס, מישל ניסנבאום וחנן יבלונקה: הכוחות חיסלו מחבל ששימש כתצפיתן, ואחר כך נכנסו למנהרה. מפקד החטיבה שחילצה את הגופות: "זכות גדולה להשיבם לקבורה"

פרטים חדשים על חילוץ הגופות: הלוחמים הריחו ריח רע וירדו אל המנהרה
פעילות הכוחות ברפיח צילום: דובר צה"ל

צה"ל חושף הערב פרטים חדשים מהמבצע בג'באליה שבו חולצו ממנהרה גופות החטופים אוריון הרננדס, מישל ניסנבאום וחנן יבלונקה.

לוחמי גדוד 75 (חטיבה 7) מאוגדה 98, שלקחו חלק בחילוץ הגופות חיסלו בג'באליה מחבל שככל הנראה שימש כתצפיתן על המרחב שבו הוחזקו השלושה - ובכך איתרו את מיקום גופותיהם. הלוחמים הריחו ריח רע, ובעקבותיו הבינו כי עשויות להיות גופות במנהרה התת קרקעית. 

זמן קצר לאחר מכן לוחמי יחידת יהל"ם, שב"כ ולוחמים מיחידה מיוחדת באגף המודיעין נכנסו למרחב ומצאו את הגופות. הגופות נמצאו לא הרחק מהמקום שבו חולצו גופותיהם של שני לוק, יצחק גלרנטר, עמית בוסקילה ורון בנימין. 

דובר צה"ל מסר כי "המודיעין על מיקום הגופות הגיע תוך הסתמכות על מידע מודיעיני מדויק שהתקבל ונותח במהלך הימים האחרונים במודיעין האוגדה, בשב"כ ובמפקדת השבויים והנעדרים באגף המודיעין. המבצעים לחילוץ הגופות הינם חלק ממערכה מתוכננת ומנוהלת בעל ובתת קרקע שמובילה אוגדה 98 בג'באליה".

עוד נמסר כי "את המאמץ המחקרי והאינסופי ניהלו במפקדת החטופים שבאגף המודיעין כתף אל כתף עם שב"כ ויחידות צה"ל. המאמץ נמשך כמה חודשים וכלל איסוף מודיעיני וניתוח אינדיקציות מודיעיניות לכדי תמונה אחת. לאחר עבודת המודיעין המורכבת המפקדה הייתה בתקשורת רציפה והדוקה עם הכוחות המתמרנים כדי להכווין אותם אל המיקום המדויק שהמודיעין והניתוח העלו".

מפקד חטיבה 7, אלוף-משנה אלעד צורי, שיבח את חייליו מיד לאחר המבצע הלילי ואמר: "הצלחנו להוציא במבצע מסובך, בחתירה למגע, שלוש גופות לשטח הארץ – וזו זכות גדולה עבורנו במלחמה הזאת, כי אנחנו נלחמים ביחד כבר מ-7 באוקטובר, ואני חושב שכולם פה צריכים להיות גאים בעצמם, בעצמנו. זה חלק ממטרות המלחמה, ויש ערך רב בלהשיב גופה הביתה לקבורה בישראל. אני מאוד-מאוד גאה בפעולה של הכוחות פה, אני מאוד גאה בכם".

מלחמת חרבות ברזל חמאס עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד