ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
פרטים נוספים מהחילוץ

סיכום חדשות השבת: נסראללה, בריטניה והפסגה בפריז

ראש המוסד קיים בפריז פסגה עם ראש ה-CIA וראש ממשלת קטאר | חמאס תכנן פיגוע נגד שגרירות ישראל בברלין | בלבנון מדווחים על מות אמו של נסראללה | צה"ל חושף פרטים נוספים על חילוץ גופות החטופים | סיכום חדשות השבת

סיכום חדשות השבת: נסראללה, בריטניה והפסגה בפריז
פעילות הכוחות ברצועה צילום: דובר צה"ל

סיכום חדשות השבת

- חמאס תכנן פיגוע נגד שגרירות ישראל בברלין ובסיס צבאי של ארה"ב במדינת המחוז ריינלנד-פפאלץ שמערב גרמניה - כך עולה מדיווח גרמני.

- ראש המוסד ברנע קיים בפריז פסגה עם ראש ה-CIA וויליאם ברנס וראש הממשלה ושר החוץ של קטאר מוחמד א-ת'אני. בפגישה הוחלט כי בשבוע הקרוב ייפתח המשא ומתן על בסיס הצעות חדשות שעלו.

- פרטים חדשים על מציאת גופות החטופים: לוחמי גדוד 75 (חטיבה 7) מאוגדה 98, שלקחו חלק בחילוץ גופות החטופים חנן יבלונקה, מישל ניסנבאום ואוריון הרננדס, חיסלו בג'באליה מחבל שככל הנראה שימש כתצפיתן על המרחב שבו הוחזקו השלושה - ובכך איתרו את מיקום גופותיהם.

- מאות מפגינים בקיסריה מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, קראו להחלפת הממשלה. מחאות נוספות נרשמו במקומות נוספים ברחבי הארץ.

- רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה על מותו של אימו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה.

- בריטניה ביקרה את בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג: "הסיבה שאין הפסקה בלחימה היא כי חמאס דחה עסקת חטופים נדיבה מאוד מישראל. התערבותם בתי המשפט - כולל בית הדין הבינלאומי - תחזק את תפיסת חמאס לפיה הוא יכול להחזיק בבני ערובה ולהישאר בעזה". 

- רעול פנים תועד בסרטון המרדה: "נקשיב רק לרה"מ - לא לגלנט ולא להלוי". יאיר נתניהו שיתף את הסרטון. בצה"ל החליטו לפתוח בחקירת מצ"ח בעקבות הסרטון.

- אוגדה 98 ממשיכה לפעול באזור ג'באליה שבצפון רצועת עזה. ביממה האחרונה, השמידו הכוחות תשתיות טרור, אתרי שיגור לצד מבנים צבאיים ואיתרו אמצעי לחימה רבים. במרכז הרצועה, לוחמי צוות הקרב של חטיבה 679, שפועלת תחת אוגדה 99, חיסלו ביממה האחרונה מספר מחבלים בהיתקלויות ובירי טנקים. באזור רפיח, לוחמים באוגדה 162 חיסלו חוליית מחבלים שפתחה באש לעבר הכוח בקרב פנים אל פנים. 

- שרי האוצר של ארגון שבע המדינות המתועשות בקריאה לישראל: לשחרר את הכספים שעוכבו של הרשות הפלסטינית, לאור צורכיה הדחופים".

- איטליה הודיעה על חידוש המימון שלה לסוכנות הסעד לפליטים פלסטינים של או"ם (אונר"א) בעזה.

- מטען התפוצץ ברכב בדמשק. ארגון אופוזיציה סורי היושב בלונדון, טען כי "ההרוג בפיצוץ המטען קשור לאיראן, לפי מידע ראשוני". 

- מחלקת המדינה של ארה"ב פרסמה התייחסות לשיחה שקיימו אתמול השר בני גנץ ומזכיר המדינה אנתוני בלינקן. לפי ההודעה, בלינקן "חזר על עמדת נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בנוגע למבצע נרחב ברפיח".

- בית במטולה נפגע מטילי נ"ט, זאת כאשא במהלך השבת נרשמו אזעקות רבות בצפון. צה"ל תקף במספר מוקדים ברחבי לבנון.

חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד