כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
הכניסה אסורה בהחלט

למשך שבוע: הר מירון הוכרז רשמית כשטח צבאי סגור

עכשיו זה רשמי. מפקד פיקוד העורף חתם על הר מירון כשטח צבאי סגור עד ליום שני הבא. "הכניסה למרחב מירון אסורה בהחלט". מציין דובר צה"ל | עם זאת בשעה זו - ריקודים בחצר הציון לקראת ל"ג בעומר

למשך שבוע: הר מירון הוכרז רשמית כשטח צבאי סגור
ריקודים בחצר ציון הרשב"י לפני סגירת הר מירון צילום: בחדרי חרדים

דובר צה"ל מודיע כי בהמשך לחוק להסדרת אירוע הילולת רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון ולקראת אירוע הילולת הרשב"י בהר מירון, חתם מפקד פיקוד העורף האלוף רפי מילוא על צו לסגירת השטח במרחב מירון.

הצו ייכנס לתוקפו החל מהיום (שלישי) 21.5.2024 בשעה 23:00, ועד ליום שני הבא - 27.5.2024 בשעה 12:00 בצהריים.

בחדרי חרדיםריקודים בחצר ציון הרשב"י לפני סגירת הר מירוןצילום: בחדרי חרדים

"פיקוד העורף מבהיר כי הכניסה למרחב מירון אסורה בהחלט ומבקש מהציבור לגלות עירנות ולא להיכנס למרחב וכי כל הגעה לשטח הסגור היא בהתאם להיתרים שניתנו מכוח החוק. 

הגעה לשטח הסגור ללא תיאום ואישור מראש מסכנת את ביטחון הציבור וחיי האדם", נמסר.

ריקודים בחצר ציון הרשב"י במירון צילום: בחדרי חרדים

למרות חתימת הצו, כתב 'בחדרי חרדים' השוהה במירון תיעד בדקות אלו (שעת פרסום הידיעה) חגיגות ל"ג בעומר מוקדמות - ריקודים בחצר הציון. כך שהמשטרה לא אוכפת לעת עתה את הצו ולא מפנה את השוהים במקום.

נזכיר כי בשבוע שעבר יצאו גם הרבנים הראשיים לישראל, הגאון הרב יצחק יוסף והגאון הרב דוד לאו, בקריאה משותפת שלא לעלות השנה בל"ג בעומר להר מירון ולהישמע להנחיות גורמי הביטחון. 

הרבנים הראשיים לציבור כתבו בהודעתם לאזרחי ישראל: "בימים אלו מתנהלת מערכה קשה בצפון הארץ ובדרומה, שלצערנו גובה מחירים כבדים מאוד, ואנו ממשיכים להעתיר בתפילה ותחינה לשמירה והגנה על כל יושבי עם ישראל. לאור המצב הביטחוני ומפני הסכנה הכרוכה בכך, הוחלט על ידי גורמי הביטחון שאין לקיים השנה את ההילולה במירון".

עוד כתבו הרבנים הראשיים: "יש לקיים את ציווי התורה 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם', וחובה גמורה לשמוע להנחיות כוחות הביטחון ולא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר. כמו כן, בכל מקום שבו יש חשש סכנה – יש לשמוע להוראות כוחות הביטחון ולקיים הדלקה אך ורק במקום בטוח".

הר מירון ל"ג בעומר ציון הרשבי במירון ציון הרשב"י שטח צבאי סגור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד