כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
המשטרה התערבה

פורעים פלסטינים תקפו יריד ישראלי בצרפת - אלפים התעניינו לעשות עליה

מאבטחי יריד עלייה בליון - צרפת הותקפו על רקע אנטישמי. השר סופר: "קורא לממשלת צרפת לפעול מיידית כנגד האנטישמיות ולהפעיל יד קשה כנגד תומכי סינוואר"

פורעים פלסטינים תקפו יריד ישראלי בצרפת - אלפים התעניינו לעשות עליה
יריד עליה בצרפת צילום: משרד העליה והקליטה

אירוע אלים ואנטישמי אירע הערב ביריד העלייה של משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית בליון, הותקפו באלימות מאבטחי האירוע ע״י פלסטינים תומכי חמאס. בעקבות האירוע האנטישמי, משטרת ליון הקדימה את סגירת היריד ופיזרה את הנוכחים. כמו כן, בזמן היריד התקיימה בעיר הפגנה פרו פלסטינית.
 
אופיר סופר שר העליה והקליטה אמר: ״אני רואה בחומרה רבה את התקיפה על רקע אנטישמי במהלך יריד עלייה בעיר ליון וקורא לממשלת צרפת לפעול מיידית כנגד האנטישמיות ולהפעיל יד קשה כנגד תומכי סינוואר ומעשי הטבח ב-7.10. משרד העלייה והקליטה מסכם שלושה ימים מוצלחים מאוד בירידי עלייה שהתקיימו בפריז, מרסיי וליון. ירידים בהם נכחו למעלה מ-3,000 משתתפים שהביעו התעניינות בעלייה לישראל".

מהסוכנות היהודית נמסר על רקע האירוע הערב בליון: "במהלך היום התארגנה הפגנה פרו פלסטינית ברחובות הסמוכים ליריד הסוכנות היהודית ומשרד העלייה והקליטה בליון. הערב, כשעה וחצי לאחר שהיריד החל, התקרבו מספר מפגינים מחוץ לאולם בו נערך היריד והחלו לתקוף את המאבטחים. המשטרה שאיבטחה את המקום, התערבה מייד ועצרה את התוקפים. בשום שלב לא נכנסו התוקפים לאולם ולא נשקפה סכנה למשתתפי היריד. במשטרת ליון הוחלט לסיים את האירוע זמן קצר לפני מועד הסיום המתוכנן. כל משתתפי היריד יצאו בבטחה מהאירוע לבתיהם. בסוכנות היהודית מדגישים כי בירידי העלייה המתקיימים בימים אלה בצרפת ובמקומות נוספים ננקטים כל סידורי האבטחה הנדרשים בתיאום בין הסוכנות היהודית למשטרה המקומית".

על רקע התקיפה היום מבקר בצרפת, שר החוץ ישראל כ"ץ באירוע לציון יום העצמאות ה-76 למדינת ישראל ו-75 שנה ליחסים בין ישראל לצרפת בפריז, בהשתתפות שר החוץ של צרפת סטפן סז’ורנה.

לצידם של השרים השתתפו גם בני משפחותיהם של החטופים תמיר נמרודי, אוהד יהלומי, בני משפחותיהם של הנרצחים ענר שפירא ועידן דור  הי"ד, חברי הקהילה היהודית, אנשי ממשל, שגרירים ורבים נוספים.

כ"ץ קרא לצרפת לא לתמוך בהחלטה בהאג: "הניסיון להשוות בין מדינת ישראל הדמוקרטית, שנלחמת על הגנת תושביה ויש לה מערכת משפט חזקה ועצמאית, לבין ארגון הטרור חמאס שביצע את הפשעים הנוראים ביותר נגד האנושות, כאשר רצח, חילל גופות ושרף תינוקות רק בגלל שהיו יהודים וחטף למעלה מ-250 אנשים לעזה הוא בושה וחרפה וחייב להידחות על הסף. כך עושות ידידותינו בעולם וכך אני מצפה גם מידידתנו ממשלת צרפת".

על רקע המלחמה והאנטישמיות בעולם שמגיעה לשיאים חדשים, נרשמת בימים אלה עלייה של מאות אחוזים ברצון של יהודי צרפת לעלות לישראל, המתבטאת בזינוק במספר תיקי העלייה לישראל שנפתחו מאז ה-7 באוקטובר.

בניסיון להפוך את הרצון הגבוה לעלייה ממשית, מתקיים בימים אלה יריד עלייה מיוחד בצרפת (בפאריז, מארסיי וליון) ביוזמת הסוכנות היהודית ובהשתתפות עיריית ירושלים ועמותת "קעליטה" (ארגון הגג של עולי צרפת לישראל). היריד כולל מרתון פגישות עם עולים פוטנציאליים רבים המשתייכים לקהילה היהודית בצרפת (מונה כחצי מיליון בני אדם, נחשבת לשנייה בגודלה בעולם).

אריאל קנדל, מנכ"ל עמותת "קעליטה" (ארגון הגג של עולי צרפת בישראל), הסביר כי "המלחמה בארץ, יחד עם אווירת האנטישמיות ואלפי התקריות האלימות כלפי יהודים בצרפת, מתבטאים ברצון חסר תקדים של יהודי צרפת לעלות לישראל ולסייע במאמץ המלחמתי. זוהי שעת כושר, ואסור להתמהמה: מדינת ישראל צריכה ליזום וליישם בהקדם תכנית להבאת עולים חדשים שיחזקו את המדינה בזמן ולאחר המלחמה. אני מודה לראש העיר על משה ליאון שפועל לילות כימים במטרה לחזק את הקשר של העיר עם יהודי התפוצות וכדי לעודד את העלייה לעיר, ומקווה שמפירות המשלחת והיריד – נהנה כולנו".

עמנואל ציון, ראש המשלחת של הסוכנות היהודית בצרפת, מציין כי "ההיענות הרבה לירידי העלייה שאנו עורכים משמחת מאוד והיא מבטאת את התמיכה הגדולה של יהודי צרפת במדינת ישראל ואת הרצון העז שלהם לעשות עלייה. ליהודי צרפת ברור כיום יותר מאי-פעם שהעתיד נמצא בישראל, ואנו מקווים שכמה שיותר מהם אכן יממשו את חלום העלייה ויבנו בישראל את ביתם".

עמותת "קעליטה", שהוקמה ביוני 2015 על ידי הפילנתרופ ואיש העסקים היהודי-צרפתי מרק אייזנברג, היא ארגון הגג של עולי צרפת בישראל. קעליטה שמה לה למטרה לסייע ולהביא לשיפור משמעותי בקליטת העולים דוברי הצרפתית, להעלות את חשיבות העלייה והקליטה ולהציב אותה בראש סדר העדיפויות של החברה בישראל – ובכך לתרום לפתרון בעיות הנוגעות לכלל החברה הישראלית. מאז החלה לפעול, שיפרה העמותה משמעותית את סיכויי ההצלחה של העולים מצרפת בארץ וחיזקה את התרומה הכלכלית, החברתית והרוחנית של העלייה מצרפת.

אנשי המקצוע מהסוכנות היהודית ועמותת "קעליטה" ענו על השאלות של העולים הפוטנציאליים מהקהילה היהודית בתחומים מגוונים כמו חינוך, תעסוקה, הכרה בתארים ודיפלומות, יזמות ועסקים, שירותי רווחה, אולפנים ללימוד השפה העברית, לימודים אקדמיים, צעירים, גיל שלישי ועוד.

ישראל כ"ץ תקיפה אנטישמית מלחמת חרבות ברזל צרפת אופיר סופר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד