כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
בראיונות בארץ

שגריר ארה"ב בישראל: "מקווה שלתגובה שלנו תהיה השפעה על השופטים בהאג"

שגריר ארה"ב בישראל ג'ק לו התייחס למלחמה בעזה ושאלת היום שאחרי: "הבהרנו שאי אפשר להביס את חמאס על ידי חיסול של כל חברי הארגון, צריך שמישהו אחר יקח את מקומו"

שגריר ארה"ב בישראל: "מקווה שלתגובה שלנו תהיה השפעה על השופטים בהאג"
ג'ק לו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שגריר ארצות הברית בישראל ג'ק לו, אמר בהתייחסו לצווי המעצר של בית הדין בהאג נגד נתניהו וגלנט: "מקווה שהתגובה האמריקנית לבקשת צווי המאסר לנתניהו וגלנט תגרום לחבר השופטים בהאג לדחות אותה". 

בריאיון שישודר בגל"צ סיפר על תחושת הדחייה של הממשל מהבקשה: "כשהנשיא ביידן מתאר את הצווים כ"שערורייתיים ומבישים", זה משקף את הדחייה העמוקה שיש לנו כלפיהם. ארצות הברית מטילה ספק בלגיטימיות של ההליך, באופן שאני מקווה שתהיה לו השפעה גם על חבר השופטים שיצטרך להחליט האם מאשר את הבקשה או לא".

 השגריר גם הביע אופטימיות בנוגע לשיחות המתקיימות בין ישראל לארצות הברית על המשך הפעולה ברפיח: "יש שיחות טובות בימים האחרונים בין הצדדים בישראל ובארה"ב ובהן הבנה לגבי הצורך להגן על האוכלוסייה באזור, שרובה פונתה משם, ולגבי היקף המבצע, כך למשל אם פעולה ממוקדת יותר יכולה להשיג מטרות חשובות".

בריאיון ל'כאן 11' אמר לו על התובע בבית הדין הפלילי בהאג: "זה שערורייתי להשוות בין דמוקרטיה שנלחמת בטרור נגד מי שביצע את פעולות הטרור הקשות ביותר נגד יהודים מאז השואה". על האם המלחמה תיעצר לפני הבסת חמאס: "הבהרנו שאי אפשר להביס את חמאס על ידי חיסול של כל חברי הארגון, צריך שמישהו אחר יקח את מקומו. זאת הדרך היחידה שהמלחמה הזו תסתיים במצב שמאפשר לישראל ולאזור עתיד טוב יותר".

ג'ק לו ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל בין הדין הפלילי בהאג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד