כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
"השורדים יתחזקו"

הכנסת קיימה דיון מיוחד לציון יום שורדי טבח ה-7 באוקטובר

מליאת הכנסת קיימה דיון מיוחד לציון יום שורדי טבח ה-7 באוקטובר. יו"ר הכנסת אוחנה: "תמיכת הכנסת באזרחים שנפגעו מהטבח תימשך כדי שהשורדים, כמו המדינה והעם, לא רק ישרדו אלא גם יתחזקו, יפרחו וישגשגו"

הכנסת קיימה דיון מיוחד לציון יום שורדי טבח ה-7 באוקטובר
מליאת הכנסת צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

מליאת הכנסת קיימה היום (שלישי) דיון מיוחד לציון יום שורדי טבח ה-7 באוקטובר.

יו"ר הכנסת, ח"כ אמיר אוחנה, אמר בפתח הדיון: "בשבעה באוקטובר, מחבלים של ארגוני הטרור ברצועת עזה, ואחריהם גם תושבי הרצועה, פרצו את גבולות המדינה, רצחו, פצעו וחטפו אנשים חפים מפשע". 

"היום", הוסיף אוחנה כי "הכנסת מקיימת יום מיוחד עבור אלה ששרדו את התופת, בין אם בזכות תושייתם ואומץ ליבם שלהם, של חבריהם ושל בני משפחותיהם, ובין אם בזכות גבורתם והקרבתם של חיילי צה"ל, משטרת ישראל, שרות הביטחון הכללי, רבש"צים וכיתות הכוננות, וגם ישראלים רבים שפעלו על מנת להציל חיים, במאבק להדוף את המרצחים. 

ההיסטוריה של עמנו גדושה לעייפה בפרעות, פוגרומים, רדיפות, וכמובן, השואה. אך לא רק שעמנו שרד, הוא ידע בשעת האמת להתאחד – יהודי כל העולם – וכך התחזק ושגשג, התלכד ונלחם, וניצח. קיומה של מדינת ישראל הוא ההוכחה לכך. ההמנון הלאומי שלנו, ולא בכדי, הוא "התקווה". גם בזמנים קשים לא איבדנו את התקווה לימים טובים יותר. את הייאוש המרנו לתושייה, את היגון ליוזמה, ואת החורבן – לתקומה.

מאז האסון, הכנסת התגייסה אף היא על מנת לתמוך באזרחי ישראל שנפגעו באופן ישיר ועקיף מהטבח. תמיכה זו תימשך, כדי שהשורדים – כמו המדינה והעם – לא רק ישרדו, אלא גם יתחזקו, יפרחו וישגשגו". 

חברת הכנסת קארין אלהרר, יוזמת היום המיוחד אמרה: "אין אזרח במדינת ישראל שיאמר שה-7 באוקטובר לא שינה בו משהו. עבור השורדים החיים מאותו יום ארור השתנו מקצה לקצה. עבור חלקם הזמן עצר מלכת. על המחוקק והממשלה לזכור ולפעול עבור כל אלו שניצלו מציפורני מחבלי החמאס ושרדו את הטבח, אלו שחוו את התופת על בשרם. הזוועות האלה התרחשו כמעט בכל מקום ביישובי הדרום. המחבלים המתועבים לא פסחו על פעוטות, חיילות, קשישים, אימהות, נערים ואבות". 

אלהרר הוסיפה: "כבר נאמר על זה שהמדינה לא הייתה שם. עכשיו היא צריכה לסייע לשורדים, להיות שם עבורם, בכל היבט. היום התקיימו דיונים מאוד מקיפים בוועדות הכנסת. כל הדבר הזה צריך לקבל מענה אמיתי. אנחנו 8 חודשים אחרי, ועדיין יש חוסרים. היום הזה הוא לא רק לציון, כי הניצולים חיים את אותו יום מה-7 באוקטובר ועד היום. התפקיד של הבית הזה הוא לסייע ולתת מענה, לנסות ולדאוג בכל כלי שיש לנו – לתת את אותה תקווה שעליה דיבר היו"ר". 

בשם הממשלה השיב השר המקשר בין הממשלה לכנסת, דוד אמסלם: "אירועי טבח ה-7 באוקטובר היו חסר תקדים ברמה הלאומית והבינלאומית. הטבח באזור המסיבה נמשך שעות ארוכות וכלל מעשי טבח שנעשו לנגד עיניהם של השורדים. 

לרבים מהשורדים נרצחו או נחטפו בני משפחה או חברים. רבים נפצעו בגוף או בנפש, וחלק סובלים מטראומה או פוסט טראומה. יכולתם של השורדים לשוב למעגל החיים, למשפחה, לקהילה, ללימודים ולעבודה תלויה בכוחותיהם האישיים אך גם ביכולתנו כממשלה לספק להם מעטפת שתקנה להם את שנדרש להם בשלב זה".

 
מליאת הכנסת דיון מיוחד מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד