כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
בביקור בצרפת

השר: "מפרוץ המלחמה חל זינוק במספר פתיחת תיקי העלייה"

שר העבודה יואב בן צור בכנס יריד העולים בצרפת: "מפרוץ מלחמת חרבות ברזל חל זינוק של יותר מ-400 אחוזים במספר פתיחת תיקי העלייה לישראל, זו ההוכחה הניצחת לאלו הקוראים לטרור. הטרור לא מחליש את רוחנו, ההיפך הוא מאחד אותנו ומחזק את אמונתנו האיתנה באחיזתנו על אדמתנו". השר התחייב: "משרד העבודה יכיר בתעודות מקצועיות בהנדסאות, תכנות וחשמל של עולים מצרפת לישראל"

השר: "מפרוץ המלחמה חל זינוק במספר פתיחת תיקי העלייה"
השר יואב בן צור צילום: באדיבות המצלם

בצל המלחמה וגל האנטישמיות ששטף את רחובות אירופה, שר העבודה יואב בן צור יצא למסע מדיני לצרפת לחיזוק קשרי העבודה ושיתופי הפעולה עם הקהילות היהודיות וקידום עלייתם של עולים יהודים המבקשים לעלות ארצה.

בפתח הביקור, השר השתתף בכנס יריד העולים מצרפת שאורגן ע"י הסוכנות היהודית לעליית יהודים שם פגש את נציגי העולים בביתן שהוקם ע״י הביטוח לאומי לטובת קליטתם.

במהלך היריד הצוות המקצועי במשרד העבודה הציגו בפני העולים את מגוון הפעולות שמציע המשרד עבורם בתחומי התעסוקה בדגש על הכרה בניסיון התעסוקתי שהעולים צברו בעת עבודתם בחו״ל, מהלך שנועד בכדי שיוכלו לעבוד בארץ במקצוע שעבדו בו.

בנוסף, השר בן צור קיים פגישות עם נשיאי הקהילות היהודיות, סיורים במוסדות החינוך ויקיים במהלך הביקור פגישת עבודה עם שגריר ישראל בצרפת.

השר בן צור נאם בכנס יריד העולים ואמר: "בתקופה ביטחונית מורכבת שבה מדינת ישראל מתמודדת מול איומים ביטחוניים, אנו עדים לגל אנטישמיות וגילויי שנאה שהתפרצו כנגד הקהילות היהודיות בתפוצות, דבר אשר עודד משמעותית את בקשות העלייה לישראל. בעקבות המציאות שנוצרה, משרד העבודה פועל בכל דרך עבור העולים להקל מעליהם את האתגרים הכרוכים במעבר ארצה. הקמנו מסלול מיוחד ומהיר לרישום בפנקסים מקצועיים עוד לפני העלייה לישראל. הכרנו בתארים ממוסדות לימוד בצרפת כמקבילים לתארים מוכרים בארץ. כשר העבודה אפעל בכל כוחי לחזק ולהעצים את מפעל העלייה הציונית לישראל ע״י משרות עבודה אשר יועדו לעולים על רקע תעסוקתם המקצועי. אני רואה בעליית יהודים לארץ ושילובם בחברה - אבן יסוד קיומנו כאן במדינת היהודים והתגשמות החזון הלאומי ציוני".

יואב בן צור צרפת מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד