כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
אלו ההיקפים

מס הכנסה ביקר ב-60 עסקים, במחצית מהם התגלו ליקויים

במהלך מבצעי ביקורות ניהול ספרים בעפולה ובירושלים נחשף: חנות פירות וירקות בעפולה לא תיעדה עסקאות בהיקף של מעל מיליון שקלים

מס הכנסה ביקר ב-60 עסקים, במחצית מהם התגלו ליקויים
מס הכנסה. אילוסטרציה צילום: בחדרי חרדים

במבצע שערכה יחידת ניהול ספרים ארצית ברשות המסים באזור עפולה, נמצא כי חנות פירות וירקות בעיר אינה מנהלת ספרים משנת 2021 ועד היום, ובמסגרת כך לא תועדו עסקאות בהיקף של מעל מיליון שקלים. בשל היקף העבירה נחקר בעל העסק על ידי חוקרי פקיד שומה חקירות חיפה והתיק הועבר להמשך טיפולם.  

 במסגרת המבצע, שנערך בעפולה, אום אל פחם, עין איברהין, מושריפה, נצרת, ריינה וזרזיר, בוצעו 62 ביקורות ניהול ספרים בעסקים מתחום המסחר ומתן שירותים וב-30 בתי עסק נמצאו ליקויים. כך לדוגמא, עלה במהלך ביקורת אצל סוכן ביטוח בנצרת שהעברות בסכום של כ-122 אלף שקלים לא נרשמו בספרי החשבונות, ובמאפיה בזרזיר נמצאו אי רישום תקבולים בסכום של אלפי שקלים.

 במקביל נערך באותו היום מבצע של יחידת ניהול ספרים ארצית באזור ירושלים, שהתמקד בגבעת זאב, גילה, מישור אדומים, קטמון, שוק מחנה יהודה, מרכז העיר ורוממה. במסגרת מבצע זה בוצעו 40 ביקורות ונמצאו ליקויים ב- 13 בתי עסק, בין היתר בעסק לשטיפת רכבים, בחנות לחומרי בניין, חנות לאביזרים ומזון לבעלי חיים, חניון, ועוד.

 "היחידה הארצית לניהול ספרים תמשיך לפעול באופן שוטף ובמבצעים כגון זה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד ההון השחור ומעלימי מס. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים" נמסר.

פשיטת מס הכנסה ביקורת מס הכנסה עסקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד