כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024

הבטחה חדשה: יאיר לפיד הכריז מלחמה על קק"ל

שר האוצר לשעבר כינס מסיבת עיתונאים מול בית קק"ל ובה הכריז על תכניתו להלאמת הקרן הקיימת ו"השבת נכסיה לציבור"

לפיד, מכריז מלחמה? פלאש90
לפיד, מכריז מלחמה? פלאש90

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, הציג היום (ג') מול בית קק"ל בתל אביב, את התכנית של 'יש-עתיד' להלאמת קק"ל והשבת הכספים לציבור.

לפי דבריו, "מדובר ברפורמה מקיפה להשבת כספי קק"ל לאזרחי המדינה, שהפכו לחממה של כספים שחורים המשרתים בעלי אינטרסים ומטרות פוליטיות".

לפיד אמר כי "ביום השבעתה של הכנסת ה-20 'יש עתיד' תניח על שולחן הכנסת הצעת חוק שתלאים את קק"ל, תכניס לקופה הציבורית מיליארדי שקלים מקופת קק"ל ותעביר לידי הציבור למעלה משני מיליון דונמים של קרקעות שקק"ל מחזיקה בהם. קק"ל תהפוך לחברה ממשלתית והכסף בקופה שלה, שהוא כסף של הציבור, יחזור אליו".

לפיד אמר כי "קק"ל נוסדה כשלא הייתה לנו מדינה. היא הייתה אמורה להיות גוף זמני, שמטרתו לרכוש קרקעות בארץ ישראל בשם העם היהודי ולמענו. אבל בינתיים קמה מדינה, שאמורה לנהל בעצמה את הקרקעות שלה הציבור ואת והכסף שלה. וכמו הרבה דברים שהתקלקלו לנו בדרך, גם קק"ל התקלקלה והפכה לגוף שדואג לשמן את גלגלי המכונה המושחתת. ואנחנו נשים לזה סוף".

לפיד התייחס לפעולות הרבות אשר ניתן לעשות בכספים של קק"ל השייכים לציבור ואמר: "את הכסף הזה אנחנו צריכים בשביל לתת לילדים שלנו יום לימודים ארוך וכיתות קטנות יותר, לתת למי שחולה טיפול רפואי, מהיר ויעיל בחדר מיון שאינם קורסים, ותורים קצרים יותר. לתת ל-190 אלף קשישים אפשרות להיחלץ ממעגל העוני. בקרקעות אנחנו צריכים להשתמש כדי לבנות ולבנות ולבנות, ולהגדיל את היצע הדיור כדי לפתור את משבר הדיור שמאיים לקבור תחתיו דור שלם".

לפיד קקל הלאמה מלחמה כסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}