כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
למעלה מהמצופה

יריד עידוד עלייה לישראל עם קרוב ל-3,000 משתתפים

שיא דרמטי בהתעניינות בעליה לישראל: אלפי משתתפים ביריד עלייה בצרפת. השר אופיר סופר: ״יריד עלייה משמעותי מאוד- המשרד בראשותי ערוך לעלייה גוברת״

יריד עידוד עלייה לישראל עם קרוב ל-3,000 משתתפים
יריד עליה בצרפת צילום: משרד העליה והקליטה

יריד עידוד עלייה יוצא דופן עם קרוב ל-3,000 משתתפים התקיים השבוע בפריז. היריד של משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית העולמית מתקיים בפעם השלישית מאז פתיחת מלחמת חרבות ברזל ב-7 באוקטובר, אך כמות המשתתפים שפקדה היום את האולם בפריז הכפילה את עצמה מהירידים הקודמים. 

מדובר על יריד נודד, המתקיים בפריז, מרסיי וליון. אל היריד נרשמו 1,500 משתתפים, אך בפועל הגיעו קרוב ל-3,000. היריד מכוון למשפחות עולים פוטנציאליות, והפוקדים את היריד מקבלים ליווי וייעוץ מנציגים של משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית, ההסתדרות הציונית ונציגי רשויות מקומיות, עם מערך ליווי עולים, תוכניות קליטה, שירותי מינהל הסטודנטים, יזמות עסקית, תעסוקה, תיעוד וזכאות. במהלך היריד היום נכח, ראש עיריית ירושלים משה ליאון שברך את יהודי צרפת הרבים שהגיעו להתעניין בעלייה. ביומיים הקרובים צפויים לפקוד את הירידים במרסיי ובליון מאות משתתפים נוספים.

שר העלייה והקליטה, אופיר סופר: ״מרגש לראות יריד עלייה גדול כל כך ומשמעותי בהשתתפות כ3,000 משפחות. מספרים כה גדולים של עולים בעת מלחמה, הם משב רוח חזק לכל אזרחי ישראל ומענה ציוני ראוי לכל אויבנו". 

"ישנה התעניינות רבה של סטודנטים וזוגות צעירים לעלות לישראל ולכן אנו נערכים לעלייה גוברת. על מנת להערך לכך, בנינו תוכניות קליטה משמעותיות באקדמיה, בלימודי העברית ובדיור עם דגש לגליל ולנגב, כל זאת על מנת שהעולים החדשים יוכלו להיקלט בצורה הטובה ביותר בישראל. חשוב לציין, כשר העלייה והקליטה אני חפץ בעלייה גדולה ככל הניתן ומברך כל עולה שבוחר להגיע לישראל אך אני לא יכול להשלים עם אנטישמיות כנגד קהילות יהודיות בעולם והאחריות לשלומם וביטחונם של יהודי צרפת היא באחריות הממשלה הצרפתית".

משרד העליה והקליטה אופיר סופר צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד