כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
תיכנן ביקור בארץ

ישראל ניהלה מגעים עם התובע בהאג - ונדהמה מהכרזתו

קארים חאן היה אמור לבקר בארץ בשבוע הבא, אך הקדים את בקשתו לצווי מעצר נגד נתניהו וגלנט להשבוע. בית הדין: "למרות מאמצים משמעותיים, התובע לא קיבל שום מידע שמוכיח טיפול בפשעים"

ישראל ניהלה מגעים עם התובע בהאג - ונדהמה מהכרזתו
התובע הכללי בהאג מבקר בעוטף עזה צילום: מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים

בישראל אישרו כי לאחרונה התקיימו מגעים מול התובע הראשי של בית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג, קארים חאן, סביב כוונתו להכריז על צווי מעצר נגד גלנט ונתניהו. בישראל נדהמו מהכרזתו. 

לפי "ווינט", הצדדים אף סיכמו שחאן יגיע בשבוע הבא לביקור בישראל - במהלכו יתרשם כיצד ישראל בודקת באופן עצמאי את אופן המלחמה בעזה. אך חאן לא חיכה לביקור ומיהר להכריז על הצעד החריג נגד ישראל. 

בית הדין בהאג התייחס לטענות אלו אמש ואמר כי "למרות מאמצים משמעותיים, משרד התובע לא קיבל שום מידע שהוכיח פעולה אמיתית ברמה המקומית כדי לטפל בפשעים הנטענים או באינדיבידואלים שנחקרים. התובע גם הדגיש שוב ושוב את חששותיו בנוגע לעמידה של ישראל בכללי המשפט ההומניטרי הבינלאומי, והדגיש בפומבי כי הוא לא רואה שום שינוי ניכר למרות הצהרותיו הקודמות".

כזכור, התובע בבית הדין הבינלאומי בהאג מבקש להוציא צווי מעצר למנהיג חמאס יחיא סינוואר, לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון יואב גלנט באשמת פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות. 

ההחלטה מכניסה את נתניהו לאותה רשימה של נשיא רוסיה פוטין, שגם נגדו יש צו מעצר על מלחמתו באוקראינה.

חאן אמר כי האישומים נגד סינוואר, הנייה ודף כוללים השמדה, רצח, חטיפה, ותקיפות.

"העולם היה בהלם ב-7 באוקטובר כשאנשים נחטפו מחדרי השינה שלהם, מהבתים שלהם, מהקיבוצים השונים בישראל", אמר חאן, והוסיף כי "אנשים סבלו מאוד".

בית הדין הבינלאומי בהאג מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד