כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
חודש "המורשת היהודית"

ביידן: "מה שקורה בעזה אינו רצח עם - נעמוד לצד ישראל"

נשיא ארצות הברית אמר באירוע בבית הלבן לרגל חודש המורשת היהודית: "דוחים את בקשת צווי המעצר של האג". לקהילה היהודית בארצות הברית אמר: "הרשו לי להבטיח לכם כנשיאכם שאתם לא לבד"

ביידן: "מה שקורה בעזה אינו רצח עם - נעמוד לצד ישראל"
הנשיא הרצוג עם הנשיא ביידן בשנה שעברה צילום: קובי גדעון / לע״מ

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נאם הלילה באירוע בבית הלבן לרגל חודש "המורשת היהודית", והתייחס ל-7 באוקטובר, למלחמה בעזה ולהפגנות הפרו-פלסטיניות האלימות והאנטישמיות בקמפוסי בארצות הברית.

הנשיא פתח בדבריו על הטבח שביצע חמאס: "הטראומה של ה-7 באוקטובר עדיין טריה ומתמשכת. כולנו מכירים מישהו שיקירהם נלקחו מהם או נמצאים כעת בסיכון. מחויבותי לבטחון ישראל ולקיומה כמדינה יהודית יצוקה כברזל".

ביידן הוסיף בנושא: "התחייבתי להוריו של החטוף הירש גולדברג פולין שנעשה הכל כדי להחזיר את יקירם הביתה" הירש מחזיק באזרחות אמריקאית.

ביידן התייחס לסיוע האמריקאי לישראל: "תמיד ניתן לישראל את מה שהיא זקוקה לו כדי להגן על עצמה. נפעל לחסל את סינוואר ואת שאר המרצחים. נפעל לעתיד שיבטיח שלום בר קיימא לישראל ולפלסטין".

ביידן התייחס להחלטת התובע הראשי בבית הדין הבין-לאומי הפלילי בהאג לדרוש צווי מעצר לראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט, לצד ראשי חמאס ואמר: "אנו דוחים את בקשת צווי המעצר של בית הדין הבינלאומי. אין שום השוואה בין ישראל וחמאס. מה שקורה בעזה אינו רצח עם. תמיד נעמוד לצד ישראל". 

ביידן חזר וגינה גם את ההפגנות הפרו-פלסטיניות האלימות והאנטישמיות בקמפוסים בארצות הברית מלאים בשנאה נוראית ליהודים: "מה שקורה בקמפוסים זה בלתי נסבל. תמיד נגן על חופש הביטוי אבל אין מקום לאנטישמיות או איומים באלימות".

הנשיא פנה לקהילה היהודית ברחבי ארצות הברית ואמר: "אני רואה את הפחד שלכם. הרשו לי להבטיח לכם כנשיא שלכם שאתם לא לבד".

מלחמת חרבות ברזל חמאס הנשיא ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד