כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
"טבח ברברי"

ישראל נגד האג: "יום שחור לקהילה הבינלאומית"

שגריר ישראל לאו״ם גלעד ארדן תקף בחריפות את החלטת תובע בית הדין במהלך דיון מיוחד של מועצת הבטחון: "זהו יום שחור לבית הדין ולקהילה הבינלאומית. מדובר בציד מכשפות שמונע משנאת יהודים ואינטרסים פוליטיים. ה-ICC הפך לנשק בידי פושעים ורוצחים"

ישראל נגד האג: "יום שחור לקהילה הבינלאומית"
גלעד ארדן באו"ם צילום: באדיבות המצלם

שגריר ישראל לאו״ם גלעד ארדן נאם בדיון מיוחד של מועצת הביטחון על המבצע ברפיח. המועצה התכנסה לבקשת אלג׳יריה וסלובניה.

בנאומו התייחס השגריר ארדן לבקשת תובע ה-ICC להוציא צווי מעצר לראש הממשלה ולשר והביטחון:

"התובע הראשי של בית הדין הפלילי הבינלאומי, במופע של אבסורד ופשיטת רגל מוסרית, הודיע כי יבקש שיוצאו צווי מעצר למנהיגי ישראל ולמנהיגי חמאס. זוהי החלטה מתועבת ואומללה שעושה השוואה בלתי מוסרית בין ארגון טרור רצחני לבין מנהיגיה של מדינה דמוקרטית. זהו יום שחור לקהילה הבינלאומית ויום שחור למוסדות הבינלאומיים".

השגריר המשיך: "ישראל הותקפה בטבח הברברי ביותר שנעשה כלפי יהודים מאז השואה. נשים גברים וילדים נרצחו. תינוקות נשרפו חיים. מאז 7 באוקטובר עד היום, ישראל נלחמה ברוע הזה במטרה להשיב הביתה את החטופים ולמנוע מזוועות כאלו להתרחש שוב ושוב. מדינת ישראל נלחמת למען עתידה מלחמה שהיא מוסרית, צודקת, ובהתאם למשפט הבינלאומי. למרות זאת, בעיני התובע של בית הדין בהאג, מחבלים שמנסים לבצע רצח עם, הם בעלי סטנדרט מוסרי זהה לזה של מנהיגיה של מדינת ישראל - דמוקרטיה שומרת חוק".

"זה בלתי נתפס. זה עיוות מוסרי בקנה מידה לא פרופורציונלי" אמר ארדן. "מדובר בציד מכשפות שמונע משנאת יהודים טהורה ואינטרסים פוליטיים. ה-ICC הפך לנשק בידי פושעים ורוצחים.״

השגריר ארדן תקף בחריפות גם את החלטת מועצת הביטחון לעמוד דקת דומיה לזכר נשיא איראן ראיסי: "עמדתם לדקת דומיה לזכר רוצח ההמונים נשיא איראן שעל ידיו דמם של אלפי איראנים חפים מפשע. נשים, ומפגינים. לפני כחודש, ראיסי, ״התליין מטהרן״ פתח במתקפת טילים נגד ישראל במטרה להרוג אלפי ישראלים. הוא אחראי לרצח של אלפים רבים ברחבי העולם. האם זה האדם שמועצת הביטחון מקדישה לזכרו דקת דומיה? לטרוריסט? למי שדיכא, רצח, וכלא רבים כל כך? המועצה הזו שלא עשתה דבר למען שחרור החטופים, עמדה היום לזכר האדם שאחראי לסבל שלהם. מה הצעד הבא? האם מועצת הביטחון תעמוד דקת דומיה לזכר בן לאדן או היטלר? אנחנו לא נופתע".
 

איראן התרסקות המסוק של נשיא איראן האו"ם בית הדין הבינלאומי בהאג גלעד ארדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד