כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
המומחים מתייחסים

מתקפת הסייבר בעיר החרדית: "עלולות לשתק מערכות חיוניות"

"ככל שהשנים יעברו, יותר ויותר מהשירותים יהיו מקוונים, והמגזר הזה יהיה יותר פגיע. כיום הנזק האמיתי בתקיפה אינו עצום, אך עם הזמן וההישענות על הטכנולוגיה הוא יגדל"

מתקפת הסייבר בעיר החרדית: "עלולות לשתק מערכות חיוניות"
אילוסטרציה. גלישה באינטרנט מסונן צילום: קובי הר צבי

עיתון 'הארץ' דיווח כי מתקפת סייבר השביתה את מערך המחשוב בעיריית מודיעין עילית ונעלה אותו למשך כשבוע ואף יותר. מתקפת הסייבר הוסתרה מעיני הציבור והיא חלק ממתקפה ממוקדת של האקרים נגד גופים הקשורים לשלטון המקומי. לדברי 'הארץ', אישר מערך הסייבר כי מאז פרוץ המלחמה בעזה היו 120 ניסיונות תקיפה על גופי שלטון מקומי.

לדברי ניר יהושע, סמנכ"ל מחקר בחברת הסייבר CyFox, המתמחה באספקת פתרונות אבטחת מידע מבוססי בינה מלאכותית, מתקפות הסייבר, כמו זו שהשביתה את עיריית מודיעין עילית, משקפות בעיה חמורה באבטחת הסייבר של הרשויות המקומיות בישראל ומדגישות את הצורך בהשקעה נרחבת בהגנות מתקדמות ובחקיקה מחייבת שתסדיר את הנושא.

סייפוקסניר יהושעצילום: סייפוקס

מומלץ לרשויות המקומיות להתקין מערכות XDR (Extended Detection and Response) לשיפור היכולת לזהות ולהגיב למתקפות בזמן אמת, שכן, הזמן הוא דבר קריטי. בנוסף, יש למנות מנהל אבטחת מידע (CISO) בכל רשות, אשר יפקח על ניהול הסיכונים וההגנות.

ללא רגולציה מתאימה ושקיפות מלאה מול הציבור, מתקפות אלו עלולות לשתק מערכות חיוניות ולפגוע בתפקוד השוטף של העיריות. על הרשויות המקומיות לשתף פעולה עם מערך הסייבר הלאומי ולהטמיע נהלים מחמירים כדי להגן על מערכות המידע והתושבים.

גיא סגל, סמנכ"ל בחברת הסייבר סיגניה, הגיב לדיווח ומסר ל'בחדרי חרדים': "לרשויות המקומיות חשיבות גבוהה לתפקוד העורף. ככל שהשנים יעברו, יותר ויותר מהשירותים יהיו מקוונים, והמגזר הזה יהיה יותר פגיע. כיום הנזק האמיתי בתקיפה אינו עצום, אך עם הזמן וההישענות על הטכנולוגיה הוא יגדל".

 

מתקפת סייבר מודיעין עילית פריצת סייבר האקרים הארץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד