כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
לאחר סערה

אחרי חמש שנים: נבחר רב לקהילה בציריך

בציריך שבשווייץ נבחר הערב רב לקהילת 'אגודת אחים': הגאון רבי צבי אלימלך פדווא נבחר לכהן כמרא דאתרא וימשיך את דרכו של חמיו הגר"ש ברייש זצ"ל

אחרי חמש שנים: נבחר רב לקהילה בציריך
הרב החדש. רבי צבי אלימלך פדווא צילום: מרדכי זאב שוומנפלד

אחרי חמש שנים סוף סוף יש רב לקהילה בציריך: הגאון רבי צבי אלימלך פדווא חתנו של הגאון רבי שאול ברייש זצ"ל נבחר הערב לכהן כרב קהילת אגודת אחים בציריך. 

בסך הקולות מחברי הקהילה קיבל הרב פדווא 86 אחוז מהקולות מאלו שהגיעו להצביע, שאר הקולות מחברי הקהילה התנגדו לבחירתו של הרב בנוסף אלו שכאמור לא הגיעו להצביע. 

הקהילה החרדית בציריך שבשווייץ סערה בשנים האחרונות ובתקופה האחרונה סביב מינוי הרב לקהילת 'אגודת אחים' בציריך מאז הסתלקותו לפני כחמש שנים של המרא דאתרא הגאון רבי שאול ברייש זצ"ל בעל ה'שאילת שאול' שהותיר את הקהילה ללא רב מכהן. 

בהתכנסות קודם הבחירות דיבר הרבני הנגיד רבי אפרים זלמן בעק ואמר: "קודם כל רציתי להודות לכלל הציבור על ההשתתפות הרחבה, אך ציתי למחות בזה שהולכים לבחור בכזה אופן רב, כולנו יודעים טוב מאוד שיש בן שצריך למלאות את מקומו של אביו (הגאון רבי אהרן ברייש), לא צריך לחפש תירוצים מה ניסו ומה לא ניסו, יודעים דבר אחד כשרוצים לעשות שלום אפשר לעשות שלום, אשר ע"כ ברצוני להגיד שלא יצביעו הערב או להכניס פתק לבן", והקהל צעק בקול יישר כוח.

ההתכנות קודם הבחירות צילום: באדיבות המצלם
ציריך הרב צבי אלימלך פדווא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 47 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד