כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
נמנע מסיבות לוגיסטיות

לאחר התרסקות המסוק של ראיסי, איראן ביקשה סיוע מארה"ב

דובר מחלקת המדינה מתיו מילר אמר כי איראן פנתה לארה"ב לאחר ההתרסקות: "אני לא מתכוון להיכנס לפרטים, אבל התבקשנו על ידי ממשלת איראן לסייע"

לאחר התרסקות המסוק של ראיסי, איראן ביקשה סיוע מארה"ב
הנשיא האיראני והפמליה לפני העליה למסוק צילום: צילום מסך

מחלקת המדינה האמריקנית מסרה כי איראן ביקשה סיוע מוושינגטון לאחר שהמסוק של נשיא איראן אברהים ראיסי התרסק בהרים ליד גבול אזרבייג'ן, אך בסופו של דבר, ארה"ב לא הצליחה לספק עזרה בעיקר מסיבות לוגיסטיות, כך דיווחה רויטרס.

דובר מחלקת המדינה מתיו מילר, בשיחה עם עיתונאים, אמר כי מותו של ראיסי אינו משנה את העמדה הבסיסית של ארה"ב כלפי איראן. "אני לא מתכוון להיכנס לפרטים, אבל התבקשנו על ידי ממשלת איראן לסיוע", אמר דובר מחלקת המדינה מתיו מילר.

כזכור הנשיא אברהים ראיסי נהרג ביום ראשון לאחר שהמסוק שלו התרסק באזור הררי. המנהיג העליון של איראן, אייתוללה חמינאי, הכריז על חמישה ימי אבל לאחר ההתרסקות. שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר-עבדאללהיאן, נהרג גם הוא בהתרסקות יחד עם שבעה נוספים, כולל שומרי הראש וגורמים פוליטיים ודתיים.

מדינות המפרץ, הודו, אפגניסטן, נאט"ו והאיחוד האירופי וכן ארה"ב הביעו תנחומים לאיראן בעקבות מותו של ראיסי. המשטר האיראני מינה את מוחמד מוחבר, בן 68, לנשיא זמני עד הבחירות שיתקיימו תוך 50 יום מרגע מותו של הנשיא. עלי באגרי, סגנו של שר החוץ מונה לתפקיד שר החוץ בפועל.

 

ארצות הברית איראן התרסקות המסוק של נשיא איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד