כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
"שישיית קוקיז לסינוואר"

הנכדה של פרופ' ישעיהו ליבוביץ עוררה סערה: "לשלוח תנחומים לאיראן"

פעילת שמאל רדיקלית טענה כי מדינת ישראל צריכה לשלוח תנחומים לעם האיראני על מות נשיאם בהתרסקות. ברשת הזדעזעו ותקפו אותה, מימין ומשמאל

הנכדה של פרופ' ישעיהו ליבוביץ עוררה סערה: "לשלוח תנחומים לאיראן"
הנשיא ראיסי צילום: סוכנויות ידיעות באיראן

חגית עופרן היא אשת שמאל ופעילה מרכזית בתנועת "שלום עכשיו". פרט נוסף בביוגרפיה שלה הוא היותה נכדתו של פרופ' הרב ישעיהו ליבוביץ, אינטלקטואל חובש כיפה ושנוי במחלוקת, שכבר לפני שנים רבות הציג דעות שמאל קיצוני והתנגד נחרצות ל"כיבוש" הישראלי.

ברקע מותו של נשיא איראן איברהים ראיסי בהתרסקות מסוק אמש, יחד עם שר החוץ שלו, פרסמה חגית ציוץ ברשת X בו טענה כי ממשלת ישראל צריכה לשגר תמנחומים לעם האיראני.

"התגובה הישראלית הראויה למות הנשיא של איראן", כתבה, "היא לשלוח תנחומים והשתתפות באבל של העם האיראני במות נשיאם". 

לטענתה, "זה לא רק הדבר האנושי לעשות, זה גם אקט חינוכי. עם כל השנאה ששוטפת את הישראלים, מישהו צריך להתוות דרך שמפחיתה אותה. גם מול אויבים".

דבריה הפרובוקטיביים הכעיסו רבים, מימין ומשמאל. עיתונאי "הארץ" חיים לוינסון הגיב לה: "אני מברך את העם האיראני - לפחות הליברלים שבהם - שהטבע שיחרר אותם מהדיקטטור האיסלאמיסטי הזה. מה עובר עלייך?".

כתב המשפט של תאגיד השידור הגיב: "מה גורם לאדם שפוי לחשוב שראוי שישראל תשלח תנחומים לעם האיראני על מותו של דיקטטור שהתחייב להשמיד את מדינת ישראל, שמימן וחימש את כל אויבי ישראל וששחט ורצח אלפים רבים מבני עמו אותם דיכא בכוח הזרוע במשך עשרות שנים? מה אנושי ומה חינוכי בהבל הזה?"

עיתונאי "ישראל היום" יהודה שלזינגר הגיב בסרקזם: "וגם לשלוח בוולט שישיית קוקיז ליחיא סינוואר על מות מח"טים ולוחמים אמיצים שלו בקרבות. טאטע, אי אפשר להמציא אתכם".

עיתונאי "בחדרי חרדים" יענקי פרבר הגיב לה: "עזבי שהוא רוצה להשמיד אותנו, הוא טבח בבני עמו, זה לא מפריע להומניות שלך?".

איש מחאת קפלן, קוסטה בלאק הגיב: "הציוץ המטומטם בהיסטוריה של הטוויטר בישראל (והיו המון)".

התרסקות המסוק של נשיא איראן איברהים ראיסי איראן ישעיהו ליבוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד