כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
סופו של תליין

פרופ' עוזי רבי על מות ראיסי: "הנשיא הכי טוב שהיה לחמינאי"

עוזי רבי, ראש מרכז משה דיין לחקר מזה"ת, התייחס למותו של נשיא איראן: "מי שמנהל את המדיניות האסטרטגית נגד ישראל במזרח התיכון זה משמרות המהפכה"

פרופ' עוזי רבי על מות ראיסי: "הנשיא הכי טוב שהיה לחמינאי"
פרופ' עוזי רבי צילום: צילום מסך מתוך כאן 11

תאונת המסוק שבה נהרגו נשיא איראן אבראהים ראיסי, שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדללאהין ובכירים נוספים אמש (ראשון) היא אירוע משמעותי עבור המשטר באיראן. פרופ' עוזי רבי, ראש מרכז משה דיין לחקר המזה"ת ואפריקה באוניברסיטת תל אביב, ניתח את השלכות האירוע הדרמטי.

"עבור ישראל אני לא בטוח שיש משמעות דרמטית מדי. מי שמנהל את המדיניות האסטרטגית נגד ישראל במזרח התיכון זה משמרות המהפכה וכוח אלקודס", טען רבי. "איברהים ראיסי, אחד הדברים שבהם הוא ניחן זה שכל. הביוגרפיה שלו היא על פי הקווים של המהפכה האסלאמית", הוסיף. "הוא הנשיא הכי טוב שהיה לחמינאי מאז שהחליף את חומייני ב־1989. הרבה שנים לקח לנו להסביר לאמריקנים שנשיא באיראן זה לא כמו נשיא אמריקני. ראיסי הוא בשר מבשרו של המשטר הזה".

בנוסף, הוא הדגיש: "הוא הוזכר לא אחת כיורש אפשרי למנהיג העליון חמינאי. גם שר החוץ הוא שר חוץ שיודע לדבר ערבית תרתי משמע. היה כאן גם את הסיפור של אזרבייג'ן, שאיראן עם הפנים למרכז אסיה, למשטר באיראן האירוע הזה הוא טלטלה". 

לגבי השמועות שהרצח תוכנן על ידי גורמים במשטר, אמר כי "זה משטר שרצח פוליטי לא מפיל אנשים מהכיסאות. זה שיש קבוצות לחץ בתוך משמרות המהפכה, ויש מועמדים למי שיחליף את עלי חמינאי, ראיסי היה אדם חשוב שמחזיק את החזית הנוקשה כלפי חוץ. יש כאן טלטלה. המשטר יצטרך לפנות קשב לכל הפרוצדורה של בחירת נשיא". לגבי מעמדו של הנשיא באיראן: "לראיסי אין קשר לחזית הישירה במזרח התיכון".

עוזי רבי איברהים ראיסי התרסקות המסוק של נשיא איראן נשיא איראן רדיו 103FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד