כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
סערה במערכת הפוליטית

התגובות להצהרת התובע בהאג: "פשע היסטורי שלא ימחה"

המערכת הפוליטית סוערת בעקבות בקשת התובע בהאג להוציא צווי מעצר לנתניהו וגלנט בגין מה שהוא מכנה "פשעי מלחמה". סמוטריץ': "גם הנאצים דיברו בשם ה'מוסר'". גנץ: "קבלת עמדת התובע, תהיה פשע היסטורי שלא ימחה"

התגובות להצהרת התובע בהאג: "פשע היסטורי שלא ימחה"
בנימין נתניהו ויואב גלנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המערכת הפוליטית סוערת לאחר בקשת התובע בבית הדין הבינלאומי בהאג להוציא צווי מעצר למנהיג חמאס יחיא סינוואר, לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון יואב גלנט. 

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב: "הצהרת התובע הראשי בהאג, שמעמידה בשורה אחת את רה"מ ושר הביטחון עם ראשי החמאס, מלמדת ששליחת נציגי ישראל לדיון בבית הדין האנטישמי היתה טעות חמורה מלכתחילה. ראש הממשלה ושר הביטחון חייבים להתעלם מהתובע האנטישמי של בית הדין האנטישמי, ולהורות על הגברת המתקפה נגד חמאס, עד הכרעתו המוחלטת".

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ: "מדינת ישראל יצאה למלחמה הצודקת ביותר, לאחר טבח שביצע ארגון טרור באזרחיה. מדינת ישראל נלחמת באופן המוסרי ביותר בהיסטוריה, תוך הקפדה על החוק הבינלאומי. ולמדינת ישראל מערכת משפט עצמאית וחזקה. הצבת מנהיגי מדינה שיצאה לקרב הגנה על אזרחיה, באותה השורה עם טרוריסטים צמאי דם - היא עיוורון מוסרי ופגיעה בחובתה ויכולתה להגן על אזרחיה. קבלת עמדת התובע, תהיה פשע היסטורי שלא ימחה."

יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיב: "צווי המעצר השערורייתיים שמבקש התובע בהאג להוציא כנגד ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט, והכללתם בשורה אחת עם גדולי מרצחי מחמאס, הם מופע בזוי של פשיטת רגל מוסרית, צביעות ואנטישמיות. ישראל מנהלת מלחמה קשה נגד טרוריסטים שפלים, ועושה זאת תוך הקפדה יתרה על החוק הבינלאומי וסיוע הומניטרי כפי שאף צבא לא עשה לפניה. ה'אישומים' המופרכים והמנותקים מהמציאות הם חרפה לבית הדין בהאג, ולא ירפו את ישראל להמשיך במלחמה הצודקת להגן על חיי אזרחיה".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר: "כזה מופע של צביעות ושנאת יהודים כמו של בית הדין בהאג לא ראינו מאז הפרופגנדה הנאצית. גם הנאצים דיברו בשם ה'מוסר', גם אז לא היה שם כלום מלבד אנטישמיות טובה וישנה כמו שחווינו בכל הדורות. שונאי ישראל באים והולכים, נצח ישראל לא ישקר. צווי המעצר הללו יהיו המסמר האחרון בפירוקו של בית הדין הפוליטי והאנטישמי הזה. ידידי ישראל והמדינות הנאורות באמת לא יוכלו לאפשר את המשך קיומו ותפקודו. כך גם ביחס לרשות הפלסטינית שעומדת מאחורי ההליכים בבית הדין. הגיע הזמן להביא להפלתה ולעצירת הנזקים שהיא גורמת למדינת ישראל בעולם".

ח"כ דן אילוז (ליכוד): "ההצהרה של התובע הראשי בבית הדין הבינלאומי על בקשתו לצווי מעצר נגד מנהיגי ישראל היא מעשה מביש של פשיטת רגל מוסרית. השוואת ישראל - דמוקרטיה שמוקירה ומגינה על חיי אזרחים - למחבלי חמאס שמבצעים זוועות ומפארים את המוות, היא עיוות שערורייתי ומביש של הצדק. הצהרה זו מתעלמת בבוטות מהמציאות האכזרית של טבח ה-7 באוקטובר על ידי חמאס, בו נרצחו יותר מ-1,100 ישראלים, כולל ילדים ואזרחים זרים, באכזריות קרה. להשוות בין מדינה שמגנה על אזרחיה לבין טרוריסטים שמבצעים מעשי זוועה היא לגלוג גס על העובדות ועיוות חמור של הצדק. יש לגנות את הביזיון הזה בכל תוקף ולא ניתן לו לעבור ללא תגובה חריפה."

שר החוץ ישראל כ"ץ אמר כי "ההחלטה השערורייתית של התובע הכללי בהאג היא מתקפה חזיתית וחסרת מעצורים על קורבנות 7 באוקטובר ו-128 החטופים שלנו בעזה. בזמן שמרצחי חמאס מבצעים פשעים נגד האנושות נגד אחינו ואחיותינו, התובע מזכיר באותה נשימה את ראש הממשלה ואת שר הביטחון של מדינת ישראל לצד המפלצות הנאציות המתועבות של החמאס - חרפה היסטורית שתיזכר לעד". 

שר המשפטים יריב לוין הגיב בעניין הבקשה של התובע: "החלטת התובע בבית הדין הפלילי בהאג היא חרפה מוסרית מהגדולות בהיסטוריה האנושית. ההחלטה - שתכליתה ניסיון למנוע ממדינת ישראל את זכות ההגנה העצמית - וההשוואה הנואלת בין מנהיגי ישראל לבין רבי המרצחים העומדים בראש החמאס, הן ביטוי מובהק לאנטישמיות מודרנית ולשנאת יהודים באשר הם. מדינת ישראל תמשיך להילחם את מלחמת המגן הצודקת מפני הטרור, באופן המוסרי ביותר ועל פי הדין הבינלאומי. אזרחי ישראל, ועימנו רבים בעולם כולו, מתייצבים היום בעוצמה מאחורי ראש הממשלה, הנהגת המדינה, צה"ל וכוחות הביטחון". 

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט קרא למדינות העולם למשוך את המימון מבית המשפט בהאג: "בקשת התובע היא רגע של בושה עבור ה-ICC והקהילה העולמית. היא גם מספקת דחיפה עצומה לטרור הג'יהאדי העולמי".

התובע בבית הדין הבינלאומי בהאג מבקש להוציא צווי מעצר למנהיג חמאס יחיא סינוואר, לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון יואב גלנט באשמת פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות. כך אמר התובע הראשי של בית המשפט קארים חאן ל-CNN.

חאן אמר כי בית הדין הבינלאומי מבקש צווי מעצר גם לשר הביטחון יואב גלנט, כמו גם לשני מנהיגי חמאס מוחמד דף ואיסמעיל הנייה.

ההחלטה מכניסה את נתניהו לאותה רשימה של נשיא רוסיה פוטין, שגם נגדו יש צו מעצר על מלחמתו באוקראינה.

חאן אמר כי האישומים נגד סינוואר, הנייה ודף כוללים השמדה, רצח, חטיפה, ותקיפות.

"העולם היה בהלם ב-7 באוקטובר כשאנשים נחטפו מחדרי השינה שלהם, מהבתים שלהם, מהקיבוצים השונים בישראל", אמר חאן, והוסיף כי "אנשים סבלו מאוד".

האישומים נגד נתניהו וגלנט כוללים "השמדה, גרימת הרעבה כשיטת מלחמה, כולל שלילת אספקת סיוע הומניטרית, פגיעה מכוונת באזרחים בסכסוך", אמר חאן.

בית הדין הבינלאומי בהאג חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד