כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
"הפעילה שיקול דעת"

סירבה לפנות מפגינים שעיכבו משאית ותיכנס לכלא

לוחמת לא מילאה אחר הוראות המ"פ באירוע ביו"ש, ונידונה למחבוש בגין סירוב פקודה. אם החיילת: "הוא טען שזה על רקע אידיאולוגי, היא אמרה בפירוש שלא"

סירבה לפנות מפגינים שעיכבו משאית ותיכנס לכלא
סיוע הומניטרי צילום: דובר צה"ל

לוחמת בחטיבת החילוץ והצלה נידונה ל-20 ימי מחבוש לאחר שסירבה לפנות מוחים שעיכבו משאיות שחשדו כי הן נושאות סיוע הומניטרי לרצועת עזה. כך פורסם היום "בחצי היום" בכאן רשת ב.

באירוע, שהתרחש בשבוע שעבר באזור מכמש שביהודה ושומרון, התקבצו כמה מפגינים שעצרו משאית וסגרו את התנועה בחשד שמדובר במשאית סיוע שעושה את דרכה לרצועת עזה. מפקד הפלוגה הורה לחיילים לפנות את המתפרעים מהכביש, גם אם הדבר כלול בפינוי בכוח, ונתקל בסירוב מצד הלוחמת וכן מצד לוחמת נוספת.

בתום האירוע הודיעו להן המפקד שמדובר בסירוב פקודה ולכן צפויות לכך השלכות, שכללו את העברת המקרה למפקד הגדוד. הלוחמת, חיילת מצטיינת, נידונה לבסוף למאסר, והגישה ערעור.

אם החיילת שיתפה בריאיון לאסתי פרז בתוכנית "בחצי היום" את תחושותיה. "הבת שלי הפעילה בכל האירוע שיקול דעת, ופעלה לשמר את צירי התנועה בסיטואציה. זה התפקיד שלה - לשמר תנועה גם לכלי רכב וגם לאנשים", סיפרה. "הנקודה שהביאה לידי השפיטה היא החיכוך הפיזי עם אזרחים. בנקודה זו היא החליטה לפעול אחרת".

היא מחתה על חומרת העונש שקיבלה בתה. "העניין זה המידתיות, וגם הפרשנות של המ"פ שזה על רקע אידיאולוגי. היא אמרה לו בפירוש שזה לא אידיאולוגי. היא לא פועלת על פי הדברים כאלה. פה אפשר לתחקר. גם בדרגים כאלה טעויות נעשות. בשיח הזה מטרתנו להציף את הדבר הזה".

תגובת צה"ל: "לוחמת במילואים סירבה לבצע משימה לשמירה על הסדר במרחב שהוגדר כשטח צבאי סגור ובעקבות כך הועמדה לדין משמעתי בהתאם. הלוחמת הורשעה בעבירה של סירוב פקודה. מדובר באירוע שלא עולה בקנה אחד עם המצופה מלוחמי צה"ל בזמן מילוי משימתם".

 
סיוע הומניטרי חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד