כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
חייו התהפכו

באמצע התפילה הוא קיבל עדכון: הבית נשרף; מחלצים את הבת הנכה שלך

הרב סבתו היה באמצע תפילת ותיקין כאשר קיבל את העדכון על השריפה שפרצה בדירה שלו • מאז, חייו התהפכו. הוא מתגורר בבית מלון, ולא מוצא דירה נגישה שתתאים לצרכי המשפחה, שנותרה בעירום ובחוסר כל

באמצע התפילה הוא קיבל עדכון: הבית נשרף; מחלצים את הבת הנכה שלך
השריפה צילום: באדיבות המצלם

איוב, גירסת תשפ"ד. זה המחשבה החולפת בראש כאשר שומעים על מסכת חייו של הרב סבתו, מחשובי האברכים בירושלים.

לחצו כאן ותרמו עכשיו למשפחת סבתו >>>

אברך כולל, היושב שקוע באוהלה של תורה, המפרנס את משפחתו מיגיע כפיו בתחום הסת"ם, מוצא את עצמו לפתע בצד השני של הגלגל, מתחנן לפת לחם.

הוא נאלץ לעזוב את הכולל ואת העבודה כדי לטפל באשתו וילדיו. רעייתו תחי' חלתה בסוכרת, מה שהוביל לדיכאון שגורם לה להתכחש למצבה – כך שהיא גם לא מקבלת קצבה מביטוח לאומי, בשל סירובה להגיד כי היא חולה וזקוקה לעזרה.

יש לו ילדה בת 21 בשידוכים, ובת נוספת בת 19, נכה על כסא גלגלים, בה הוא מטפל בשל היותה סיעודית. הקצבה שהם מקבלים עליה מביטוח לאומי, מחזיק כלכלית את המשפחה. בנוסף, יש להם בן הלומד בישיבה.

אם לא די בכך – פרצה בביתו בירושלים שריפת ענק, שבערה במשך שלוש שעות רצופות, וכילתה את כל רכושו.

באמצע תפילת שחרית כותיקין, קיבל את העדכון על השריפה שפרצה בביתו. הוא מיהר לשם, וגילה כי הבת הגדולה שלו הוציאה את הבת הנכה, ואת האישה חילצו ברגע האחרון. מיד עם יציאתה מהדירה, התקרה קרסה תחתיה.

הקב"ה כילה את חמתו על העצים והאבנים, והותיר את חייהם לפליטה, ב"ה.

אבל הם נותרו בעירום ובחוסר כל, מלבד הפיג'מות שעל גופם.

שכנים טובים התגייסו לסייע, ודאגו להם לבגדים. השוטרים שהגיעו למקום עירבו את רשויות הרווחה, והם שיכנו את משפחת סבתו בבית מלון – למשך שבוע ימים.

במהלך השבוע, עוד לפני שהספיק להתאושש, החל הרב סבתו להתרוצץ ולחפש דירה חדשה, אך עדיין לא מצא מקום מגורים מתאים, בשל הצורך בדירה נגישה בשל הילדה הנכה שלו. כעת, הם עדיין מתגוררים במלון, בלי לדעת איך יצליחו לשלם על השהות היקרה שם.

מכריו מספרים על יהודי שסירב מאז ומתמיד לקחת תרומות. בקושי הלוואות הסכים לקבל, ותמיד החזיר מיידית. כעת, אין לו ברירה, והוא נאלץ לפנות לבקש את עזרת הציבור.

הוא לא מבקש הרבה. בהוראת הרבנים, הסכים בלית ברירה שיאספו בשבילו צדקה, אבל רק את הסכום המינימלי שמשפחתו צריכה לביגוד, מוצרי החשמל, כלי הבית והריהוט – שנשרפו ולא היה ביטוח שמכסה את הנזק שנגרם.

איך אפשר לעמוד מנגד, אל מול טרגדיה אנושית כה כאובה. מסכת חיים רוויית יגון, כאב, חולי ומחסור – שהגיעה לשיאה בשריפה הנוראה. זה ההזדמנות שלנו להיחלץ חושים ולסייע.

אנא, אחים יקרים. נתרום כולנו בעין יפה, כדי להרים את הרב סבתו מהמצב הקשה שהוא נקלע אליו. 

לחצו כאן ותרמו עכשיו למשפחת סבתו >>>

 

שריפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד