ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
דרמה אווירית

הערכה במערב: נשיא איראן ראיסי נהרג בהתרסקות מסוק

דיווחים באיראן על כך שמסוקו של ראיסי, יחד עם שר החוץ, היה מעורב בתקרית מעל שמי אזרבייג'ן. שניים מתוך שלושת המסוקים הגיעו ליעדם בשלום. כוחות חילוץ פועלים בזירת ההתרסקות | הערכה במערב: הנשיא ראיסי לא שרד

הערכה במערב: נשיא איראן ראיסי נהרג בהתרסקות מסוק
הנשיא ראיסי צילום: סוכנויות ידיעות באיראן

מסוק ובו נשיא איראן, אבראהים ראיסי, וכן שר החוץ במדינה חוסיין אמיר עבדאללהיאן, נקלעו היום (ראשון) לתאונה מעל שמי אזרבייג'ן. חלק ממלוויו של ראיסי יצרו קשר עם מרכז הבקרה. לפי שעה, צוותי חילוץ שהגיעו למקום מחפשים את המסוק, כך לפי התקשורת באיראן, שקוראת לאיראנים להתפלל על הנשיא ראיסי. לפי הערכות במערב: הנשיא ראיסי לא שרד את ההתרסקות.

ברקע הדרמה, התקשורת האיראנית דיווחה על ישיבת חירום של המועצה העליונה לביטחון לאומי שנערכת בנוכחות מנהיג המהפכה עלי חמינאי.

החיפושים אחר הנשיא צילום: רשתות חברתיות

בטורקיה מדווח כי המסוק עליו היה ראיסי התרסק. סוכנות הידיעות האיראנית IRIB מדווחת כי "קיימת אפשרות גבוהה לנפגעים בשל חומרת התאונה שבה היה מעורב הנשיא ראיסי".

נשיא איראן, שר החוץ, ומספר פקידים עם נשיא אזרבייג'ן לפני ההתרסקות צילום: רשתות חברתיות

באל ערביה דווח כי הנשיא ראיסי סייר במחוז מזרח אזרבייג'ן שבשליטת איראן. סוכנות הידיעות האיראנית הרשמית אירנא דיווחה כי המסוק ביצע "נחיתה קשה" ושצוותי חירום בדרכם למקום. מטרת ביקורו של ראיסי באזרבייג'ן היתה לחנוך סכר יחד עם נשיא אזרבייג'ן אילהם אלייב.

מושל מזרח אזרבייג'ן, האייתוללה אל האשם, ושר החוץ אמיר עבדאללהיאן נכחו במסוק שנשא את הנשיא. שרי האנרגיה והכבישים, שטסו במסוקים אחרים, הגיעו ליעדם בשלום.

קודם התקרית, נפגשו נשיא איראן ונשיא אזרבייג'ן. השניים יצאו בהודעה: "אם מנהיגי מדינות במרחק אלפי קילומטרים מכאן רוצים להגיע לתוצאות כלשהן באזור הזה, כדאי להם לדבר איתנו. התערבות מיותרת ומיותרת לא הביאה תוצאות עד כה ולא תביא תוצאות".

איראן מטיסה במדינה מגוון סוגי מסוקים, אך הסנקציות הבינלאומיות מקשות על השגת חלקים עבורם. הצי האווירי הצבאי של איראן קיים עוד לפני המהפכה האסלאמית ב-1979.

אברהים ראיסי איראן מסוק התרסקות המסוק של נשיא איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד