ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
טרור בטיול

אחרי שניסו להחזיר תיירים, שלושה ספרדים נרצחו

תיירים מהמערב הותקפו במהלך טיול באפגניסטן. בפיגוע נרצחו שלושה ספרדים ושלושה אפגנים. שלטון הטליבאן מנסה להחזיר את התיירות, וממשיך להילחם בדאעש

אחרי שניסו להחזיר תיירים, שלושה ספרדים נרצחו
אזרחים באפגניסטן צילום: Pixabay

שלושה תיירים ספרדים, ושלושה אזרחים אפגנים, נרצחו ביום שישי האחרון בפיגוע במרכז אפגניסטן. הפיגוע היה במהלך טיול מאורגן של קבוצת תיירים מערביים חלקם מספרד בעיר במיאן, 180 ק"מ מהבירה קאבול.

באפגניסטן דווח כי חמוש פתח באש לעבר שיירת המכוניות של הקבוצה, בזמן שערכה קניות בשוק.

"היה דם בכל מקום", אמרה לסוכנות הידיעות AFP אן-פראנס בריל, תיירת צרפתייה שלקחה חלק בטיול. "דבר אחד בטוח, הוא היה שם בשביל הזרים", אמרה. בריל עזבה מאז את אפגניסטן.

ב-AFP דווח כי ארגון סיוע איטלקי שמנהל בית חולים בקאבול דיווח כי הגיעו אליו פצועים מקומיים וכן תיירים מספרד, ליטא ונורבגיה.

משרד הפנים של הטליבאן מסר כי הוא מגנה את המעשה ויעצור את התוקפים. עד כה עצרה המשטרה האפגנית שבעה חשודים במעורבות בירי, כשאחד מהם פצוע.

חברות רבות מציעות טיולים מאורגנים לאפגניסטן. כזכור דיווחנו כי ארגון הטליבאן השולט באפגניסטן, משכנע תיירים לבקר באפגניסטן. זרים מבקרים יותר ויותר במדינה. בשנת 2021 היו 691 תיירים זרים. בשנת 2022, המספר הזה עלה ל-2,300. בשנה שעברה היו 7,000.

משרד החוץ האמריקאי מזהיר את אזרחי ארה"ב להימנע מנסיעה לאפגניסטן מכל סיבה שהיא. "קבוצות טרור פעילות במדינה ואזרחי ארה"ב הם מטרות לחטיפה ולמעצרים לא חוקיים" מסרה ארה"ב. מדינות נוספות במערב מזהירות את אזרחיהן לא לבקר באפגניסטן.

אפגניסטן דאעש טאליבאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד