ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
השיחות תקועות

נחשף: קטאר העיפה לזמן קצר את מנהיגי חמאס לטורקיה

קטאר ביקשה בשקט ממנהיגי חמאס לעזוב את הנסיכות בחודש שעבר על רקע התסכול מארגון הטרור במשא ומתן על החטופים. ראשי ארגון הטרור עברו לטורקיה אך הורשו לחזור שבועות לאחר מכן

נחשף: קטאר העיפה לזמן קצר את מנהיגי חמאס לטורקיה
אילוסטרציה צילום: unsplash

קטאר דרשה בשקט ממנהיגי חמאס לעזוב את דוחא בחודש שעבר על רקע התסכול מארגון הטרור שמסרב להתקדם במשא ומתן על שחרור חטופים, כך אמרו השבוע שני בכירי ממשל ל"טיימס אוף ישראל".

זו הייתה הפעם הראשונה מאז פרוץ מלחמת ישראל-חמאס שקטאר נקטה בצעד כזה, במטרה ללחוץ על ארגון הטרור להסכים לפשרה בשיחות שטרם נשאו פרי.

ההנחיה הקטארית הגיעה זמן קצר לאחר הודעתו של ראש הממשלה מוחמד בן עבדולרחמן אל-ת'אני ב-17 באפריל כי דוחא החליטה לבדוק את תפקידה כמתווכת.

תסכולו של אל-ת'אני נתפס כמכוון בעיקר לישראל, בעקבות ביקורת חוזרת ונשנית על קטאר מצד ראש הממשלה נתניהו ובכירים ישראלים נוספים על רקע המשא ומתן שלא צלח, ישראל האשימה את קטאר שלא לוחצת על חמאס במהלך השיחות.

אבל הגורמים ששוחחו עם "טיימס אוף ישראל" חשפו כי הביקורת שעליה הכריז ראש הממשלה נבעה גם נגד חמאס, בגלל סירוב הארגון להתפשר במשא ומתן.

לאחר שנאמר להם לעזוב את קטאר, נסעו מנהיגי חמאס לטורקיה שם שהו במשך מספר שבועות, ונפגשו עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, אשר בירך על מאמציהם בלחימה בישראל.

בערך שבועיים לאחר מכן, מצרים פתחה ביוזמה משלה לתיווך עסקת חטופים. בהמשך הודיעה קטאר למנהיגי חמאס שהם יכולים לחזור לדוחא בתקווה שזה ימנע את קריסת השיחות לחלוטין. עם זאת, השיחות הופסקו לאחר חזרת חמאס לקטאר.

למרות הפסקת השיחות, מנהיגי חמאס נשארו בקטאר, אשר ממשיכה להאיץ בהם לחזור לשולחן המשא ומתן. אל-ת'אני אמר השבוע כי השיחות נמצאות במבוי סתום עקב הפעולות הצבאיות של ישראל ברפיח.

גורם ישראלי בכיר אמר ל"טיימס אוף ישראל" כי קטאר לא רק צריכה לאיים להעיף את חמאס מקטאר, אלא גם להקפיא את נכסיה כדי ללחוץ על ארגון הטרור.

חמאס מצרים קטאר טורקיה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד