כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
"זהו פשע בזוי"

השגרירים למען החטופים: "אנחנו כאן כי חמאס מסרב לשחרר אותם"

שגרירים ממדינות העולם הצטרפו לקריאה אחת: "יש לשוב למשא ומתן עוד היום, ולקדם עסקה שתחזיר את כולם". שגריר אוסטריה: "זהו פשע בזוי המתרחש על בסיס יומי, מעל ל-220 יום וחייב להסתיים"

השגרירים למען החטופים: "אנחנו כאן כי חמאס מסרב לשחרר אותם"
שטפן זייברט, שגריר גרמניה צילום: אדר איל

הערב השתתפו שגרירי מדינות, בעצרת ענק בכיכר החטופים וקראו לשחרור החטופים.

ניקולאוס לוטרוטי, שגריר אוסטריה בישראל: ״הממשלה האוסטרית עושה כל שביכולתה, גם באמצעות קשריה הבינלאומיים עם כל הגורמים הרלוונטים, במטרה לתמוך במאמצים להחזיר את החטופים הביתה! זהו פשע בזוי המתרחש על בסיס יומי, מעל ל-220 יום וחייב להסתיים! אנו דורשים להחזיר, מיד וללא תנאים, את כל החטופים. זה עניין הומניטרי דחוף!״

שטפן זייברט, שגריר גרמניה בישראל: ״העולם צריך לקבל תזכורת לכך שהפשע הנתעב של השבעה באוקטובר בוצע כנגד היקרים לכם – ומתבצע בכל יום מאז. אלו שחיים במנהרות החמאס, בתנאים פיזיים ומנטאליים שאנו לא יכולים אפילו לתאר ואלו שכבר נהרגו – שגופותיהם מוחזקות וכך נגרם עינוי נוסף למשפחותיהם המתאבלות. זו הסיבה שבגללה אנחנו עדיין חייבים להיות כאן: בגלל שחמאס מסרב לשחרר אותם, למרות שניתן היה לסיים במהירות את המלחמה והסבל של תושבי עזה. אך העם שלהם אינו חשוב לחמאס ומעולם לא היה חשוב. אנחנו חייבים לספר לכולם שאין דבר חשוב יותר מאשר להחזיר את החטופים הביתה. זאת צריכה להיות המטרה העליונה״.

סיימון וולטרס, שגריר בריטניה בישראל העביר מסר משר החוץ הבריטי: ״היום אנו מחדשים את קריאתנו לשחרור כל החטופים שנלקחו כאשר החמאס ביצע את המתקפה הקטלנית ביותר על העם היהודי מאז השואה. המסר שלנו ברור: על חמאס לשחרר את כל החטופים לאלתר. בריטניה אמרה כי הדרך המהירה ביותר לסיים את הסכסוך, ולהביא את החטופים הביתה, היא להבטיח עסקה שמוציאה את החטופים ומאפשרת הפסקה בלחימה בעזה. הפסקה זו חייבת להפוך להפסקת אש בת קיימא, קבועה, ועם תוכנית חדשה בעזה כדי להבטיח שזה לא יקרה שוב״.

ג'ק לו, שגריר ארה''ב בישראל: ״כשגריר ארצות הברית בישראל, אני עומד כאן איתכם כדי לחזק מחדש את מחויבותה של ארצות הברית שלא נפסיק לעבוד מדי יום כדי להביא את החטופים הביתה. לבני המשפחות של החטופים אני אומר: אנחנו שומעים אתכם. אנחנו עומדים לצידכם. לא נפסיק לפעול עד שתתאחדו עם יקיריכם. ארצות הברית ממשיכה לדחוף קדימה במאמצי התיווך כדי להביא את החטופים הביתה. חמאס חייב לשחרר את החטופים כדי שהמשבר הזה יוכל להסתיים, שנוכל למקד את מאמצינו בהבאת שלום ויציבות לאזור״.

מטה משפחות החטופים חמאס, גרמניה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד