ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
חשיפת 'בחדרי'

ראש הישיבה הגר"ד לנדו נגד חוק הגיוס החדש: "אסון גדול ונורא"

"הנני פונה לכל אלו שחושבים לחוקק חוק לגייס בני ישיבות. דעו לכם בני הישיבות לא יתגייסו. בשום אופן לא ובשום צורה לא", דברי ראש הישיבה הגר"ד לנדו הערב לאחר שעסקנים ניסו להוביל פשרות כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים'

ראש הישיבה הגר"ד לנדו נגד חוק הגיוס החדש: "אסון גדול ונורא"
הגר"ד לנדו בהספד הערב צילום: ישראל כהן בטוויטר

לאחר פשרות שניסו להוביל עסקנים בכדי להסכים לחוק גיוס חדש, ראש הישיבה הגאון רבי דב לנדו מודיע הערב (חמישי) בעצרת בהיכל ישיבת פוניבז' כי לא יהיו שום פשרות: "גיוס בני הישיבות אסון גדול ונורא גם עבורנו וגם עבורכם".

לאחר דברי ההספד בהיכל ישיבת פוניבז' במלאת שנה להסתלקותו של מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל התייחס הגר"ד לנדו למצב בעקבות משבר הגיוס ואמר: "בהזדמנות זו הנני פונה לכל אלו שחושבים לחוקק חוק שבני הישיבות התגייסו. דעו לכם בני הישיבות לא יתגייסו בשום אופן לא בשום צורה לא, גיוס בני הישיבות".

רה"י הגר"ד לנדו בעצרת המספד בפוניבז' על חוק הגיוס צילום: באדיבות המצלם

"גיוס בני הישיבות גם עבורנו וגם עבורכם גם אם אינכם מבינים זאת, עבור כל הישוב היהודי בארץ. אסון הגדול והנורא השם ישמרנו. ואין לי לפרט". 

ביום שלישי השבוע פרסמנו לראשונה ב'בחדרי חרדים' את הפשרות שניסו להוביל העסקנים, כעת ראש הישיבה הגר"ד לנדו מודיע הערב שאין על מה לדבר.

כזכור, ראש הישיבה הגרמ"ה הירש הביע את התנגדותו הנחרצת לחוק, ואף זקן חברי מועצת גדולי התורה ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן בפגישה שערך השבוע במעונו סגן השר מקלב הביע ראש הישיבה את התנגדותו לחוק החדש. 

הרב דב לנדו חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד