י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בתדרוך לתקשורת

צה"ל הודיע למשפחות תאילנדיות: גופות של שני נרצחים מוחזקות בעזה

משפחות שני חטופים אזרחי תאילנד, שעבדו בחקלאות במטעים הסמוכים לקיבוץ בארי, ונרצחו במתקפת הטרור ב-7 באוקטובר, קיבלו הודעה מצה"ל כי גופותיהם מוחזקות בידי חמאס

צה"ל הודיע למשפחות תאילנדיות: גופות של שני נרצחים מוחזקות בעזה
תאילנדים ששוחררו משבי חמאס צילום: דוברות שמיר

היום (חמישי) הודיעו נציגי צה"ל ומשרד החוץ למשפחות האזרחים התאילנדים החטופים סונטאיה אוקראסרי וסנטיסק רינטלק, שעבדו בחקלאות בחוות הסמוכות לקיבוץ בארי כי הם נרצחו ב-7 באוקטובר, וגופותיהם נחטפו ומוחזקות על ידי חמאס בעזה. בכך עולה מנין החטופים המתים ל-40.

ב-7 באוקטובר, מחבלי חמאס הרגו באכזריות שלושים ותשעה אזרחים תאילנדים וחטפו שלושים ואחד אזרחים תאילנדים לעזה.

כמוהם, אזרחים זרים רבים בני לאום טנזני, נפאלי, מקסיקני, אמריקאי וצרפתי נחטפו. אכזריות איומה ונלהבת הופנתה נגד כל מי שנתקל בה.

מצה"ל נמסר: "אנו זוכרים את החובה המוסרית להחזיר את כל 132 החטופים לבתיהם במהירות האפשרית. נמשיך להיאבק ולפעול עם כל גורמי הביטחון ליצירת התנאים שיאפשרו להחזירם אלינו, לבתיהם ולמשפחותיהם, בארץ ובחו"ל".

דובר צה"ל, התייחס בהצהרתו לתקשורת גם להשלמת בניית הרציף בעזה. "לצד מאמצי ההתקפה, אנו פועלים למימוש הנחיית הדרג המדיני לחיזוק המאמץ ההומניטרי המאפשר את הלחימה. בימים קרובים יחל לפעול המזח הצף בהובלת ארה"ב, בתיאום עם צה"ל. המזח יאפשר הכנסת ציוד הומניטרי בציר הימי ומתווסף למאמצים הנוספים של הכנסת הסיוע מהיבשה. היום הכנסנו כ-350 משאיות סיוע הומניטרי מהיבשה לעזה".

דובר צה"ל התייחס גם לתקרית בג'באליה שבה נפלו אתמול חמישה לוחמים. "מהתחקיר הראשוני עולה כי כוחותינו ירו מטנק לעבר המבנה בו היו הלוחמים בעקבות זיהוי שגוי. זה אירוע חמור וקשה מאוד. מדובר בשטח לחימה צפוף שבו המחבלים יורים עשרות רקטות RPG לעבר טנקים ולוחמים וסביבת העבודה", אמר.

לדברי הגרי, "אנחנו עדיין בעיצומו של התחקיר, נפיק לקחים ונלמד מהם. שמירה על ביטחון כוחותינו היא משימה מרכזית ואנחנו עושים הכול על מנת לעמוד בה".

עוד עדכן, כי שלוש אוגדות מתמרנות ברצועה: "הכוחות נלחמים באזורים שבהם זיהינו פעילות חמאס ובאזורים בהם טרם פעלנו עדיין. מדובר במרחבים צפופים בהם מחבלי חמאס מתבצרים מעל ומתחת לאדמה".

הוא התייחס למזח הצף שארה"ב מקימה בעזה, שיפעל בימים הקרובים. "המזח יאפשר הכנסת ציוד הומניטרי בציר הימי ומתווסף למאמצים נוספים של הכנסת סיוע מהיבשה", אמר.

על הירי בצפון אמר: "חיל האוויר מיירט אחת לכמה ימים כלי טיס שחודרים מעיראק, סוריה ותימן".

תאילנד מלחמת חרבות ברזל דובר צה"ל חטופים עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}