י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
לאחר ביקור הגנרל

ישראל התחייבה והאמריקנים שלחו את החימושים שעיכבו

בממשל ביידן החליטו לחדש את העברת הנשק אותו עיכבו, לאחר שישראל התחייבה לעדכן את ארצות הברית מראש לפני הרחבת תמרון קרקעי ברפיח. נושא החימושים מארצות הברית חשוב גם בשל האפשרות להחרפת המצב בזירה הצפונית

ישראל התחייבה והאמריקנים שלחו את החימושים שעיכבו
צבא ארה"ב צילום: U.S. Navy

למרות האיום של הממשל האמריקני להקפיא משלוחי נשק לישראל, אחרי תחילת התמרון הקרקעי של צה"ל ברפיח, הערב (חמישי) דווח ב'כאן 11' שהאמריקנים העבירו היום חימושים לישראל.

גורם אמריקני אישר את הפרטים לכאן חדשות ואמר שההחלטה לחדש את העברת החימושים, נעשתה לאחר שישראל התחייבה לעדכן את ארצות הברית מראש, לפני הרחבת תמרון קרקעי ברפיח ולאחר ביקור של מפקד פיקוד המרכז האמריקני הגנרל מייקל קורילה בסוף השבוע האחרון בישראל.

נושא החימושים מארצות הברית הוא חשוב לישראל, לא רק בשל הלחימה בעזה, אלה גם בשל האפשרות להחרפת המצב בזירה הצפונית. החימושים הגיעו במטוס תובלה אמריקני מבסיס חיל האוויר האמריקני אל עודייד בקטאר לבסיס חיל האוויר בנבטים.

הערכה בישראל > מציבה תנאי: ארה"ב תשלח את הפצצות שעוכבו

בשבוע שעבר דיווחנו כי גורמים ישראלים אמרו על סמך שיחות עם האמריקנים, כי בוושינגטון מחפשים דרך "לרדת מהעץ" ולהפסיק את עיכוב הנשק, והפתרון המסתמן כאמור הוא שישראל תקבל את הפצצות מארה"ב, שתאסור עליה להשתמש בהן לפני שרפיח תפונה.

בנוסף דיווחנו, כי בישראל העריכו כי האמריקנים ישלחו בסופו של דבר את הפצצות, אך יאסרו על שימוש בהן ברפיח לפני שהעיר תפונה לחלוטין. לפי פרסומים בתקשורת הזרה, מדובר בפצצות במשקל של טון.

חימושים משלוח נשק ארצות הברית ממשל ביידן רפיח מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}