י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
שכחו מהטבח

השגריר שלח מכתב מחאה ל-88 חברי קונגרס

במכתב חריג, פנה השגריר הישראלי בארה"ב ל-88 חברי הקונגרס האמריקני שביקשו להגביל מכירת נשק לישראל. "מראות הטבח בשבעה באוקטובר וחטיפת האזרחים - קצת פרחו מזכרונם של רבים"

השגריר שלח מכתב מחאה ל-88 חברי קונגרס
פעילות הכוחות ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

במכתב חריג ששלח לפני כשבוע ל-88 חברי קונגרס דמוקרטים שגריר ישראל בארצות הברית, מייק הרצוג, ושתוכנו נחשף רק היום, נכתב: "נראה שהתמונות של פלישת חמאס אל תוך ישראל, מראות הטבח בשבעה באוקטובר וחטיפת האזרחים - קצת פרחו מזכרונם של רבים", כך דיווח עמיחי שטיין בכאן חדשות.

"אף מדינה בעולם, אפילו לא ארצות הברית, הייתה עומדת דום ולא נלחמת כדי להסיר את האיום", נכתב באותו מכתב, שהגיע לידי כאן חדשות משני גורמים בקונגרס. עוד נכתב כי ישראל מקיימת את המחוייבויות שנתנה לממשל האמריקני בתחום החוק הבינלאומי, ומכניסה סיוע הומניטרי לעזה. "קל מאוד להתעלם מהמציאות הביטחונית, שמקשה לעיתים על הכנסת סיוע הומניטרי בעזה, ומהעובדה שחמאס גונב חלק מהסיוע הזה - מה שמחזק אותו", הוסיף השגריר.

"המאבק שלנו הוא נגד חמאס, ולא נגד האזרחים. אני מאמין כי היעד של כולנו הוא עזה ללא חמאס. האמירות וההצהרות על הפסקת משלוחי הנשק לישראל מונעות מישראל לנצח את חמאס. ישראל לא חסינה מביקורת, אבל מי שרוצה בביטחונה - צריך להיזהר בהצהרותיו בנוגע לסיוע לישראל, ידידה דמוקרטית של ארצות הברית".

כזכור, אותם 88 חברי קונגרס דמוקרטים שלחו מכתב שניסה להשפיע על חוות הדעת של הממשל במטרה להגביל מכירת נשק לישראל שיסייע לה במלחמה בעזה.

מייק הרצוג ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}