ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
מתבצעות פעולות חסימה

זיהום במים: שמן הידראולי זרם לנחל בצפון • צפו

בעקבות הזרמת שמן הידראולי לנחל הקישון בסמוך למעגן "שביט" במפרץ חיפה: מפקחי היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית במשרד להגנת הסביבה מנחים את עובדי מעגן "שביט" לחסימה ולטיפול בזיהום מי הנחל

זיהום במים: שמן הידראולי זרם לנחל בצפון • צפו
אירוע זיהום שמן בנחל הקישון בסמוך למעגן שביט צילום: מיכאל סיוון, המשרד להגנת הסביבה

במסגרת סיור פיקוח של מפקחי היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה, התגלתה הזרמה של שמן הידראולי לנחל הקישון בצמוד למעגן הדיג ''שביט'' במפרץ חיפה. ההזרמה הופסקה ומבוצעות בשעה זו פעולות לחסימה וספיגת הכתם על ידי עובדי המעגנה, בהנחיית המשרד.

אירוע זיהום שמן בנחל הקישון בסמוך למעגן שביט צילום: מיכאל סיוון, המשרד להגנת הסביבה

על פי החשד, מקור הזיהום הוא קבלן עבודות ימיות שפועל במעגנה. על פי הערכה ראשונית, מדובר על כ-200 ליטר שמן הידראולי. מפקחי היחידה הימית של המשרד נמצאים בשטח לוודא את המשך הטיפול בזיהום וכן לבירור נסיבות האירוע. המשרד יפעל בהתאם לממצאים.

בנוסף לאירוע במעגן שביט, וללא קשר אליו: המשרד להגנת הסביבה מעדכן כי בהמשך להתראה שהתקבלה במשרד ממערכת הניטור הלוויינית של EMSA (ארגון בטיחות הספנות האירופי) על חשד לכתם שמן 4 מייל ימי מערבית לחופי חיפה (כ-7 קילומטר), מול ראש כרמל, הבוקר (ה') ביצעו מפקחי היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה סיור ימי לבדיקת ההתראה בדבר החשד.

בסיור לא נמצאו סימנים או עדויות לזיהום ים בשמן בכל הגזרה מהאזור החשוד, וגם לא במסלול שהופק במודל שפך שמן כמסלול אפשרי להגעתו. חדר ה-RCC של רשות הספנות והנמלים, מרכז תיאום והצלה בים, ימשיך לבצע במקביל בדיקה מול כלי שיט באזור למשך מעקב. לא התקבלו אינדיקציות נוספות לכתם מגופי חירום נוספים באזור, זולת החשד שעלה במערכת הניטור הלווייני.

המשרד ימשיך לעקוב ולנטר, ויעדכן בהמשך ככל שיהיה צורך.

זיהום נחל קישון מפרץ חיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד