כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
מלחמה ללא כיוון

האלוף מזהיר: "מבחינת סינוואר זה הישג אדיר"

ראש האגף המדיני ביטחוני לשעבר אלוף (מיל') עמוס גלעד על המתיחות מול מצרים • על היום שאחרי ברצועה: "הממשלה יכולה לחשוב, מי שמונע זאת - רה"מ"

האלוף מזהיר: "מבחינת סינוואר זה הישג אדיר"
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

ב'וול סטריט ג'ורנל' דווח ביממה האחרונה מפי גורמים מצריים כי המדינה שוקלת להוריד את דרג היחסים הדיפלומטיים עם ישראל ואף בוחנת מהלך של החזרת שגריר מצרים מתל אביב. אלוף (מיל') עמוס גלעד, לשעבר ראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון, התייחס לדברים.

"הסיטואציה מאיימת", טען. "הסכם השלום עם מצרים נותן לנו ממדים אדירים של ביטחון לאומי. המצרים מאוד רגישים לנושא של הפלסטינים בעזה. זה סיוט מבחינתם שינועו פלסטינים לתוך סיני בלי תיאום איתם. יש כאלה שחושבים אצלנו שאפשר לשחד אותם ולקנות אותם, הכול הבל הבלים, וכדאי לישראל שתשמור על הסכם השלום. צה"ל הגיע לרפיח במסגרת מדיניות הממשלה, והמצרים עצרו את מעבר רפיח, זה משפיע על המצב ההומניטרי של תושבי עזה. האמון בינינו לבינם מתערער. אם לא יהיה שיתוף פעולה עם מצרים, איך נמנע הברחות של אמל"ח? 

"קל לפרק שותפויות כאלה"

בהמשך הבהיר: "ברגע שמתכננים כניסה לרפיח, צריך גם לחשוב על המצרים. יש לרפיח את הממד הצבאי, עד כמה הולכים, ומה המחיר המדיני. אין לנו מדינית של היום שאחרי ולא מדיניות שמלווה את ההישגים הנפלאים של צה"ל. אם לא נדאג לכך שיהיה מישהו שיוכל להתקבל שם כשליט, צה"ל יצטרך לשלוט שם. זה נטל עצום. אם היחסים עם מצרים יעכירו, ויהיו סדקים במה שנבנה, מבחינת סינוואר זה הישג אדיר. במקום שמצרים תהיה אויבת כפי שהייתה עשרות שנים, הפכנו להיות שותפים אסטרטגיים. קל לפרק שותפויות כאלה, מאוד קשה לבנות אותן מחדש". 

"עם המצרים זה לא שלום אידאלי, אתה חי במגבלות, אך הברית האסטרטגית נותנת לך אפשרות להתמקד בטיפול בעזה", אמר אלוף (מיל') גלעד בסיום. "אם המבצע היה יותר מהיר, המצרים בהתחלה מאוד שמחו וראו בעין יפה שנחסל את חמאס. חמאס שיתף פעולה עם טרור דאעש בסיני. זו מציאות מורכבת, אתה צריך לדעת להפיק את היתרונות לישראל. לא צריך לעצור, חמאס חייב להיעלם מוקדם או מאוחר, ובראש ובראשונה צריך לפתור את סוגיית החטופים. הממשלה יכולה לחשוב, מי שמונע את זה הוא ראש הממשלה, לדעתי משיקולים פוליטיים, אין סוגיית היום שאחרי כי היחידים שיכולים לבוא לשם - הרשות הפלסטינית, ומבחינת החוגים הפוליטיים הרלוונטיים זה לא אפשרי". 

עמוס גלעד רדיו 103FM מלחמת חרבות ברזל מצרים חמאס יחיא סינוואר ראש הממשלה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד