י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
זעמו על שר החוץ

המצרים כועסים: "ישראל האחראית היחידה לאסון ההומניטרי"

שר החוץ ישראל כ"ץ אמר כי המפתח למניעת משבר הומניטרי בעזה הוא בידי מצרים ועורר את זעם המצרים. השר שוחח בנושא עם שר החוץ הבריטי והגרמני. שר החוץ המצרי הגיב בזעם: "ישראל האחראית היחידה לאסון ההומניטרי"

המצרים כועסים: "ישראל האחראית היחידה לאסון ההומניטרי"
מעבר רפיח צילום: דובר צה"ל

שר החוץ ישראל כ"ץ אמר היום כי הסיבה לכך שהכנסת הסיוע ההומניטרי ממעבר רפיח נעצרה היא החלטתה של מצרים לסגור את המעבר. במשרד החוץ המצרי זעמו על ההצהרה, ואמרו כי המעבר נסגר בגלל צה"ל ומצרים אינה אחראית. 

מקור מצרי בכיר אמר לתקשורת במצרים כי אין אמת במה שהצהיר היום שר החוץ כ"ץ על אחריותה של מצרים לסגירת מעבר רפיח. לטענתו המעבר נסגר בשל "ההסלמה חסרת ההצדקה של ישראל בעיר רפיח". הוא הוסיף כי "מצרים אמרה לישראל שהמשך מניעת כניסת סיוע הומניטרי לעזה מסוכן".

שר החוץ המצרי אמר כי מצרים מתנגדת ל"מדיניות זיוף העובדות" מצד ישראל, הוא גינה את הניסיון הישראלי "להטיל על קהיר את האחריות להפסקת העברת הסיוע ההומניטרי לעזה". וציין כי "ישראל היא האחראית הבלעדית למצב ההומניטרי הקשה בשל ההשתלטות על הצד הפלסטיני של מעבר רפיח ופעולותיה".

מוקדם יותר אמר שר החוץ ישראל כ"ץ: "שוחחתי אתמול עם מזכיר החוץ של בריטניה דיוויד קמרון ושרת החוץ של גרמניה אנאלנה ברבוק, על הצורך לשכנע את מצרים לפתוח מחדש את מעבר רפיח, כדי לאפשר את המשך העברת הסיוע ההומניטרי הבינלאומי לרצועת עזה. היום אשוחח בנושא גם עם שר החוץ האיטלקי אנטוניו טאיאני. העולם מטיל על ישראל את האחריות לנושא ההומניטרי, אבל המפתח למניעת משבר הומניטרי בעזה הוא כעת בידי ידידינו המצרים. החמאס לא ישלוט במעבר רפיח - זהו צורך ביטחוני עליו לא נתפשר".

הבוקר דווח כי ב'וול סטריט ג'ורנל' כי מצרים שוקלת לשנמך את הקשרים הדיפלומטיים שלה עם ישראל על ידי החזרת שגריר מצרים מישראל. שלשום הודיעה מצרים על החלטתה לתמוך בתביעה שדרום אפריקה הגישה נגד ישראל בבית הדין הבין-לאומי בהאג בגין רצח עם.

מלחמת חרבות ברזל מצרים שר החוץ חמאס רפיח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}