י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
המסמכים חשפו

דיווח: חמאס תכנן להקים בסיס תקיפה סודי בטורקיה

חמאס תכנן להקים בסיס בטורקיה לפני ה-7 באוקטובר, כך על פי מסמכים סודיים שנמצאו בביתו של בכיר חמאס בעזה. לא ברור אם הבסיס כבר הוקם בטורקיה לפני התקפות ה-7 באוקטובר

דיווח: חמאס תכנן להקים בסיס תקיפה סודי בטורקיה
מחבלי חמאס בחאן יונס צילום: Atia Mohammed/Flash90

הטיימס הבריטי מדווח כי ארגון הטרור חמאס תכנן להקים בסיס סודי בטורקיה ותאי טרור נוספים, במטרה לתאם תקיפות נגד ישראל במדינות שכנות, בהן מדינות החברות בברית נאט"ו. לא ברור אם הבסיס כבר הוקם בטורקיה לפני מתקפת ה-7 באוקטובר

המידע על כך הגיע בעקבות מסמכים שנמצאו ברצועת עזה. במסמך שכותרתו הינה "יסוד בסיס בטורקיה" נמצא בביתו של בכיר חמאס. המסמך מתאר את ניסיונותיה של ישראל לבלום את פעילות ארגון הטרור בעזה בעשור האחרון. על פי התכנון חמאס בדק להקים מוקדים צבאיים נוספים מחוץ לרצועת עזה.

המסמך שכותרתו "ייסוד בסיס בטורקיה" נמצא בביתו של חמזה אבו שנאב. שנאב הוא ראש הסגל של יחיא סינוואר, מנהיג חמאס בעזה.

לפי המסמך: "אין ברירה אלא לפעול במאמץ גדול להקמת מוקדים צבאיים שיהוו בסיס למבצעים מיוחדים שיכולים לחזק את כוחות ההתנגדות מבחינה צבאית ודיפלומטית. לכן אנו מציעים להקים זרוע צבאית בחו"ל שתהיה מסוגלת לבצע פעולות מודיעיניות וצבאיות בעתיד".

התוכנית שנמצאה בביתו של שנאב מתארת ​​תוכנית שתכלול "הקמת תאים צבאיים רבים ובתים בטוחים במדינות רבות". התכנית כללה תוכניות לאמן תאים צבאיים במדינות שונות כדי לבצע "מעשי חבלה והתנקשות" נגד מטרות כמו "קצינים ומפקדים במוסד" וכן "ישראלים משפיעים" בציבור כולל "חבלה בכלי שיט ישראליים" ו"חטיפה".

לפי ה"טיימס", מקורות מודיעין אומרים שלמרות תמיכתו הפומבית במנהיגים הפוליטיים של חמאס, ארדואן אינו רוצה שטורקיה תהפוך לבסיס של חמאס.

 
חמאס מלחמת חרבות ברזל עז טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}