ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
"בדרך לתאונה קשה"

"ההפתעה" שמצאו הלוחמים בתוך האמבולנס | תיעוד חריג

לוחמים במעבר עופר לא האמינו לגרסתם של צוות האמבולנס שדרש לעבור במחסום | לאחר שפתחו את דלתות האמבולנס - זה מה שגילו | צפו

"ההפתעה" שמצאו הלוחמים בתוך האמבולנס | תיעוד חריג
השב"חים בתוך האמבולנס צילום: מתוך התיעוד

במסגרת פעילות משותפת של לוחמי מג״ב עוטף ירושלים יחד עם לוחמי המעברים של צה״ל, הבחינו הכוחות בעת פעילות במעבר ׳עופר׳ על ציר 443 באמבולנס פרטי שמקורו בצפון, שמגיע לשטח המעבר במטרה להיכנס לשטחי המדינה, עת שנהג האמבולנס ועוזרו לבושים כאנשי רפואה.

תפיסת השב"חים צילום: דוברות המשטרה

צוות הלוחמים שפעל אותה העת במעבר, חשד כי גרסתם של נהג האמבולנס ועוזרו איננה אמת בדבר שהינם בדרך לאירוע מציל חיים, וזאת לאחר שבדקו במערכות הבטחוניות כי לא מתרחש באותה העת אירוע מסוג זה.

הודות לנחישותם ומקצועיות של הכוחות, תפסו הלוחמים 8 שוהים בלתי חוקיים שהוסתרו בתוך ניידת האמבולנס.

נהג האמבולנס, אזרח מדינת ישראל המתגורר בירושלים ו-8 השוהים הבלתי חוקיים, תושבי שטחי השומרון, נעצרו והועברו להמשך חקירה באגף החקירות והמודיעין של מג״ב עוטף ירושלים.
 
"פעילות זאת מצטרפת לפעילות הנרחבת של לוחמי משמר הגבול בהובלתו של מפקד החיל למעצר ולמניעת חדירת שוהים בלתי חוקיים לשטחי המדינה מתוך הבנה כי הינם מהווים פוטנציאל משמעותי לפגיעה בבטחון אזרחי המדינה", אומרים במשטרה". "מתחילת המלחמה במסגרת המבצע אותו מוביל מפקד מג״ב ניצב בריק יצחק נעצרו על ידי לוחמי מג״ב מעל ל6,100 שוהים בלתי חוקיים - מתוכם 687 נתפסו רק בשבוע האחרון".

השר לביטחון הפנים איתמר בן גביר מסר: "האויב שלנו שובר שיא של שפל ולא בוחל בשום אמצעי בשביל לחדור לשטחי ישראל. גם באמצעות אמבולנס. מברך על ערנות הכוחות בשטח ועל סיכול ההברחה. שב"חים מהווים פלטפורמה לפח"ע - נלחם בכל דרך למנוע את כניסתם".

שר הבריאות אוריאל בוסו הגיב ואמר: "אני רואה בחומרה רבה את האירוע בו השתמשו באמבולנס פרטי להברחת שוהים בלתי חוקיים. רכב הצלה צריך לשמש אך רק למטרה אחת - הצלת חיים. כל שימוש אחר מהווה פגיעה בבריאות הציבור. 
דרשתי לשלול את רשיון האמבלונס של הנהג ושל חברת האמבולנסים, כמו כן אני קורא לרשויות האכיפה למצות את הדין עם כלל המעורבים על מנת שמקרים חמורים כאלו לא יישנו".

אמבולנס שב"חים שוהים בלתי חוקיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד